Stiinta & Tehnologie

Costul redus al Loganului incita concurenta

Unul
dintre cei mai importanti producatori de componente auto din Europa de vest , Magna International, este pe cale sa produca o maina ieftina. Scopul acestei decizii este acela de a demonstra marilor branduri auto ca masini precum Loganul, produs de Renault in Romania, se poate produce si pe alte piete, cu o atenta aupraveghere a costurilor. Magna International isi are principala unitate de productie in Austria, la Gratz, unde lucreaza subansamble pentru Mercedes, Chrysler si Jeep, toate branduri ale DaimlerChrysler. Siegfried Wolf, co-presedintele companieie austriece a subliniat ca: "Loganul a fost prima masina la care s-a reusit atingerea plafonului de costuri de productie propus initial. Renault si-a propus un Cost de productie de 3000 pana la maximum 3773 de euro si l-a atins". Wolf si-a indreptat atentia catre piata din Rusia, unde forta de munca are costuri mult mai reduse in comparatie cu Europa de vest. Mai mult, dorinta austriecilor este intampinata cu interes de guvernul rus care doreste sa construiasca o masina nationala mai ieftina, o contracandidata la oferta brandurilor internationale. Magna International a dezvoltat procese tehnologice si proceduri de lucru ce pot scadea costul de productie al oricarui vehicul cu aproximativ 10 procente. In aceste conditii, insa, o masina cu costuri la fel de mici ca Dacia Logan nu poate fi produsa in Austria - sau oriunde in Europa de vest si America - pentru ca forta de munca este mult prea scumpa.
  •   2006-07-04
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului