Stiinta & Tehnologie

Cele mai scumpe piese, in Bucuresti

Deci
zia de a achizitiona un automobil nou a fost de fiecare data un pas important in viata fiecaruia. Primul si cel mai important element este bineinteles pretul de achizitie al automobilului. Oferta este deosebit de cuprinzatoare si aici conteaza, in principal, puterea financiala a fiecaruia. Piata auto este impartita pe mai multe categorii de preturi si, nu in ultimul rand, mai multe segmente de automobile. Pentru cei mai saraci exista automobile low-entry care costa pana in 10.000 de euro cu toate taxele si aici putem enumera nationala Dacie Logan, Citroen C3, Volkswagen Polo, skoda Fabia. La aceasta categorie conteaza cel mai mult raportul pret-dotari. Elemente de genul calitate de fabricatie, brand sau motorizari, nu sunt asa de importante. Un pas mai sus se gaseste categoria de automobile care costa in jur de 12.000-14.000 de euro, iar aici cele mai bune exemple sunt Opel Astra Classic, Skoda Octavia Tour si gama Chevrolet Lacetti/Nubira. Aici conteaza motorizarile si, intr-o oarecare masura, calitatea per total a masinii. La peste 15.000 de euro oferta devine din ce in ce mai diversificata si completa. Chiar si asa aceasta analiza nu se refera doar la pretul de achizitie, ci la celelalte costuri care survin dupa achizitionarea unui automobil nou. Pentru a evidentia si mai bine am luat ca exemple trei automobile populare si anume Opel Astra Classic Caravan 1.7 CDTI, Dacia Logan Prestige 1.6 16v si renault megane sedan 1.5 dCI. Pentru a evidentia si mai bine aceaste masini am decis ca acestea sa nu aibe asigurare Casco si in urma unui incident rutier sa fim nevoiti sa apelam la serviciile unor dealeri oficiali. Astfel ipotetic masina a avut un accident pe partea dreapta fata si necesita patru piese noi. Aripa dreapta fata, far dreapta fata, radioator racire si planetara completa dreapta. Prima masina a fost Renault-ul Megane Sedan si pentru acesta am sunat la departamentele piese din cadrul catorva dealeri. Primul de pe lista a fost Serus Auto unde am primit drept raspuns ca o planetara costa aproximativ 1.200-1.300 lei cu TVA inclus, radiator 1.000 de lei, far dreapta fata cu halogen 600 lei si o aripa dreapta fata aproximativ 600 lei. Curiozitatea noastra a fost aceea ca persoana de la Piese Auto ne-a indrumat spre un parc de dezmembrari auto cand a auzit ca masina nu are asigurare Casco. Pretul unei ore de manopera la Serus este de 60 lei cu TVA inclus. Tot in Bucuresti am apelat la serviciile Meridian Vest care dupa o lunga serie de telefoane am ajuns la departamentul Piese Auto. Preturile celor de la Meridian au fost in mare aceleasi pentru o planetara, insa farul costa aproximativ 1.000 lei, radiatorul 1.200 lei si aripa 600 lei. Ora de manopera este mai ieftina la Meridian Service , si anume 54.9 lei. Pentru a vede si cum sunt preturile in provincie am apelat la dealerul Renault Dedeman din Bacau si aici am primit aproximativ aceeleasi preturi ca si in Bucuresti, cu diferenta ca aripa dreapta costa doar 400 lei. Ora de manopera este de 50 lei, deci mai ieftin decat la Bucuresti. In comparatie putem spune ca o planetara dreapta este mai ieftina la Bacau decat la Bucuresti, o aripa dreapta de asemenea, insa un far este cu 400 lei mai scump la Meridian decat la Serus. Exemplul numarul doi se numeste Opel Astra Calssic Caravan si aici am ales aceeasi metoda de a vedea care sunt preturile pentru aceeleasi precise in diferite locuri. Primul dealer chestionat este Erebus din Bucuresti si aici am gasite o aripa deapta fata cu 710 lei, planetara dreapta cu 4.300 lei, radiator racire 1.934 lei si un fara dreapta cu halogen 780 lei. Acest peeturi sunt cu TVA si ora tehnologica este de 70 lei cu TVA. Celalalt dealer intrebat de aceste piese a fost Auto Globus 2000 cu sediul in Timisoara. Acesta ne-a oferit urmatoarele preturi: planetara dreapta 2.185 lei, far 467 lei, aripa dreapta fata 425 lei si radiator complet 1.025 lei. Diferenta de pret este aici foarte mare si ne putem referii in principal la planetara care costa cu 2.115 lei mai mult la Erebus din Bucuresti. Practic piesa costa dublu daca este luata din capitala. Aceelasi lucru se poate spune si la nivelul farului cu halogen care costa cu 313 lei mai mult la Bucuresti decat la Timisoara. Toate piesele sunt cu aproape dubu mai scumpe la Erebus decat la Auto Globus 2000, fapt care ne face sa ne punem intrebari. Pentru ca diferenta este foarte mare este recomandat un drum la Timisoara, deoarece combsutibilul si cazarea pentru cateva zile sunt acoperite cu usurinta de diferenta de preturi. In plus, se spune ca serviciile unui dealer mai mic sunt, de obicei, mai bune decat cele oferite de unul foarte mare. Exemplul numarul trei este cel al Daciei Logan 1.6 16 Prestige, piesele fiind aceleasi ca si la celelate masini din aceasta analiza. La dealerul Adras o planetara costa 1.100 lei, aripa dreapta 145 lei, radioator racire 1.000 lei si un far dreapta 275 lei. Ora de manopera costa 50 lei. Pentru aceeasi masina la dealerul IPSO din Otopeni preturile difera si anume planetara dreapta 864 lei (dar din pacate nici nu era pe stoc), aripa dreapta 138 lei, radiator 1.032 lei si un far drepta fata 323 lei. Cea mai mare diferenta se gaseste insa la ora de manopera care este de 70 lei pentru IPSO, in compoaratie cu doar 50 lei la Adras. In nordul tarii am gasit dealerul Dacia Motor Group Vaslui care afiseaza preturile urmatoare: aripa dreapta 145 lei, far 344 lei, radiator 1010 lei si planetara dreapta 914 lei. Din nou, diferente exista, insa cea mai ieftina ora de manopera o gasim tot aici la Motor Group si anume 35 lei cu TVA. Chiar daca preturile nu sunt asa de diferite intre cei trei dealeri chestionati, este de apreciat faptul ca Dacia gestioneaza mai bine reteaua sa de service prin impunerea unor preturi pentru piese care sa favorizeze dealerii, dar si clientii. Cazul Opel este unul nefericit si demonstreaza cat de important este ca pe o piata din ce in ce mai mare sa existe si o concurenta cat mai acerba la acest capitol. Rezulatul nu poate sa fie decat unul fericit pentru clienti si, in special, pentru intreaga industrie auto din Romania. Cum era de asteptat, preturile pentru piese sunt cele mai mici pentru marca nationala, insa exista si marci din import care nu afiseaza o diferente foarte mari pentru piesele noi. Concluzia este ca cele mai scumpe componente pentru automobile se gasesc la dealerii din capitala, provincia oferind aceelasi serviciila un pret mult mai mic.
  •   2007-07-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Rolul tatalului in stabilirea bugetului familiei

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: O cariera de succes la varsta de 5 ani

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare