Stiinta & Tehnologie

CeBIT: Cautarea vizuala "Otello" de la Vodafone

Nu mai exista nici un dubiu, la ora actuala toata lumea stie sa foloseasca un motor de cautare de pe internet... Dar se pare ca mai exista un mod de cautare , dezvoltat de cei de la Vodafone si se numeste "cautare vizuala".

In Germania, la CeBIT, Vodafone a venit cu aceasta inovativa idee de cautare vizuala supranumita de ei "Otello". Sistemul de functionare al acestuia este foarte logic si simplu: utilizatorul trimite in format MMS o imagine prin motorul de cautare. Mai simplu: inlocuirea cuvintelor cu imagini.

De ce ai nevoie

O fotografie dintr-un ziar, banner, carte sau a unui loc sunt doar cateva exemple pe care un utilizator le poate folosi in cautarea lui. La CeBIT, Vodafone facea teste cu poze din ziare germane. Poza trimisa prin MMS aducea utilizatorilor alte informatii despre povestile relatete in ziare.

Din pacate, toata fanfara cu care Vodafone a lansat Otello s-a lovit de o prima piedica. Prezentarea serviciului a fost facuta in prezenta cancelarului german, Angela Merkel .

Lovitura a venit atunci cand Merkel a trimis un MMS cu fotografia ei, dar nu a primit nici un raspuns de la motorul de cautare. "Nu sunt in baza de date. Asta e o mare lipsa", a spus cancelarul german dupa ce a incercat si ea o cautare cu Otello.

Sperante

Daca programatorii Vodafone vor rezolva asemenea probleme precum cea scoasa in evidenta de Merkel, se prea poate ca succesul lui Otello sa fie unul garantat.

Dar si asa, nu se stie cand serviciul va fi complet functional , pentru ca deocamdata Vodafone a declarat ca este in proces de testare.

Autor: Andreea Dihel

Pentru a fi la curent cu cele mai recente lansari si informatii din domeniul telefoniei mobile aboneaza-te la Newsletterul Mobile.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea