Stiinta & Tehnologie

Cea mai mare alianta auto europeana se destrama in SUA

Part
eneriatul facut de granzii europeni pentru a patrunde cu motoare diesel de ultima generatie in SUA s-a destramat, lasind concurentii japonezi sa domine cea mai mare piata auto . Fostul concern DaimlerChrysler impreuna cu BMW si Volkswagen anuntasera in toamna anului trecut ca au pus bazele celei mai mari aliante din istoria auto in incercarea de a patrunde pe cea mai mare piata din lume cu motoare diesel, care sa respecte noile norme de poluare extrem de dure emise de autoritatile americane. Pactul avea ca scop intrarea acestor constructori cu motoare diesel de ultima generatie in SUA si de a obtine o cota de piata din-tr-un segment dominat de japonezi, in special de Toyota si Honda. Initial, cei trei producatori germani au anuntat ca vor folosi impreuna tehnologia Bluetech, dezvoltata de Bosch si grupul DaimlerChrysler pentru motoarele diesel. Prima aparitie publica s-a materializat, partial, in decembrie 2006 la Salonul Auto de la Los Angeles . Potrivit acordului, Volkswagen va implementa noua tehnologie pe SUV-ul compact Tiguan, concept prezentat in premiera in SUA, BMW pe noul X5, iar Mercedes pe clasele E, R, ML si GL. Numai ca BMW a renuntat inainte de evenimentul auto din SUA la tehnologia propusa de grupul DaimlerChrysler. Oficialii companiei din München s-au rezumat la a declara ca au alte planuri. Intre timp, nici concernul DaimlerChrysler n-a mai existat. In mai 2007, Daimler a vindut 80% din Chrysler catre fondul american de investitii Cerberus Management Capital pentru 7,4 miliarde de dolari. Alianta, din care acum mai faceau parte Mercedes-Benz si Volkswagen, este insa pe cale sa se destrame. Grupul din Wolfsburg si-a exprimat intentia de a introduce pe piata americana propriile motoare diesel cu tehnologia TDI, o data cu lansarea in 2008 a modelului Jetta. Reprezentantii Volkswagen au sustinut ca au renuntat la proiectul cu Daimler pentru ca numele tehnologiei Bluetec este asociat cu Mercedes, ceea ce, au spus ei, ar aduce prejudicii de imagine marcii pe care o reprezinta. Dezacordul dintre cei trei producatori europeni a lasat drumul liber concurentilor asiatici, care fac legea pe segmentul motorizarilor diesel si hibride pe cea mai mare piata auto din lume. De altfel, numai prin modelul Prius, Toyota si-a adjudecat anul trecut peste 40% din totalul vinzarilor de masini hibride comercializate in Statele Unite. Cu toate acestea, Toyota are motive de ingrijorare, daca nu din partea concurentei, cel putin din partea propriei tehnologii. Lansarea noii generatii a modelului Prius, care trebuia sa aiba loc in SUA in 2008, va fi aminata cu un an din cauza unor probleme aparute la alimentarea bateriei. Daca vrei sa afli mai multe despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la newsletterul Masini.acasa.ro
  •   2007-08-13
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului