Stiinta & Tehnologie

#masina #femei #dorinta

Ce vor femeile de la o masina

Cand spunem masini si femei, toata suflarea masculina isi activeaza imaginatia si vede, in general, o masina sport alaturi de care "se etaleaza" o blonda sau o bruneta cu picioare lungi si decolteu generos.

Ei bine, eu nu despre acest aspect vreau sa vorbesc, desi suntem de acord cu totii ca intotdeauna aceasta combinatie "mortala" a facut senzatie la saloanele auto (nu si de cand a inceput criza) si a convins personaje masculine sa-si achizitioneze anumite modele, doar-doar vor avea succesul garantat la populatia feminina descrisa succint mai sus. Masinile si femeile frumoase vor atrage mereu ochiul barbatilor, chiar si cu riscul ca acest lucru sa supere partenerele de viata ale acestora.

Eu insa mi-am propus sa scriu despre motivele pentru care o femeie isi cumpara o masina si despre ce au in atentie producatorii auto atunci cand vor sa conceapa un automobil dedicat sexului frumos.

Este drept ca, si in cazul femeilor, conteaza varsta celei care doreste sa achizitioneze un autoturism, dupa cum conteaza si bugetul disponibil. Una e sa ai 18-20 ani si tata sa iti ofere in dar masina preferata, care in general fie este o citadina practica si economica (in cazul familiilor "normale"), fie este o decapotabila fasneata, menita sa exprime "potenta" si spiriul aventurier al posesoarei, fie este un SUV, care sa o faca sa se simta stapana pe ea si sa le arate partenerilor de trafic cum "stapaneste" soselele. Si alta este sa ai peste 30 de ani, un job bun, plus 1-2 copii dragalasi care trebuie dusi la scoala. Femeia-mama isi va alege, in general, o masina spatioasa, rezonabila ca pret, care sa-i ofere siguranta, confort si sa necesite o suma cat mai mica pentru intretinere.

Si uite-asa, femeile au devenit din ce in ce mai influente atunci cand vine vorba de lumea automobilelor, incepand de la designul auto pana la campaniile de publicitate si la ceea ce se intampla atunci cand se prezinta in fata unui dealer. Deci, ce vor cu adevarat femeile atunci cand cumpara o masina noua si cum raspund constructorii auto la doleantele doamnelor?

Potrivit lui Marti Barletta, autorul cartiii "Marketing pentru femei" ("Marketing to Women"), femeile cer, in cele mai multe cazuri sfatul unei persoane specializate (57%), inainte de cumpararea unui automobil nou, ele petrec mai mult timp in procesul de cumparare decat barbatii (17 saptamani fata de 15) si cauta in medie la trei distribuitori pentru cel mai bun pret si servicii de calitate.

"Femeile vor aceleasi lucruri ca si barbatii, dar vor mai mult", a declarat Sheryl Connelly, director de marketing pentru tendinte globale si de viitor al companiei Ford. "De exemplu, ele doresc performanta, pachet si design, dar doresc, de asemenea, si siguranta si cat mai multe optiuni. Luam toate aceste lucruri in considerare atunci cand pregatim produse noi."

"Marketing-ul pentru femei, este cu siguranta diferit", a mai spus Connelly. "Barbatii raspund la lucruri, in timp ce femeile raspund la oameni", a remarcat ea. "Asta nu inseamna ca barbatii nu raspund la oameni, insa femeile raspund diferit. Asa ca noi luam aceste lucruri in calcul atunci cand ne promovam produsele."

Nimic nou in toate acestea. Noi femeile suntem constiente ca suntem atrase, in general, de exterior si ca suntem sensibile la mesaje venite din partea oamenilor si la modul in care aceste mesaje sunt transmise. Pentru mine de exemplu, recunosc, conteaza design-ul si gradul de siguranta pe care mi-l ofera masina.

Pe de alta parte, eu nu cred ca exista masini exclusiv pentru femei. Dovada sta ceea ce vedem pe strada: barbati in VW Beetle si femei in Touareg . Cred ca gusturile nu se discuta si mai cred ca, in ziua de astazi, femeile sunt destul de puternice si capabile sa conduca chiar si un camion. (desigur, exista si exceptii).

Cititi mai multe pe Auto.ro   

  •   2010-05-21
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului