Reprezentantii firmelor din domeniu afirma ca piata asigurarilor auto acopera costurile pentru reparatiile masinilor doar din primele auto, care ar trebui majorate cu cel putin 30% sau chiar cu 50-100%. In caz contrar, unele firme vor intra in faliment.
LA LIMITA ACCEPTABILULUI
Asigurarea euro /an, pentru un Matiz - 121-220 euro/an, iar pentru o masina straina (de circa 10.000 euro) - 550-680 euro/an. Daca asigurarea se va scumpi cu doar 30%, CASCO pentru Logan va costa 260-491,4 euro/an, pentru Matiz - 157-286 euro/an, iar pentru masinile straine in valoare de 10.000 de euro - 715-884 euro/an.
STRAINELE, SUPRATAXATE
La masinile mai vechi, nivelul CASCO se modifica simtitor, in special la autoturismele
de provenienta straina. Daca ai o masina din productia interna, cu o vechime de 6 ani, de exemplu, si evaluata la circa 5.000 euro, acum platesti CASCO de 170-300 euro pe an, iar dupa scumpirea cu 30%, intre 221 si 390 euro pe an. In cazul masinilor straine, daca ai un Opel, de exemplu, tot de 6 ani si cu o valoare de 8.000 euro, asigurarea costa acum 547-732 euro/an, iar dupa majorarea cu minimum o treime, intre 711 si 952 euro.
MAI IEFTIN
Pe piata exista si o asigurare mai ieftina, Casco Light (de la Interamerican), pentru soferii prudenti care nu provoaca accidente. Asigurarea este de 30% din prima unui Casco Full, adica aproximativ 100 euro/an pentru un Logan, dar acopera doar riscurile de incendiu, furt calamitati naturale, spargerea parbrizului, coliziunea cu aeronave sau cu animale.