Stiinta & Tehnologie

Carrera GT, final de cariera

Mode
lul supersport al celor de la Porsche a fost scos din productie dupa un an si jumatate, timp in care vinzarile au atins un nivel-record in istoria auto a acestui segment. Productia unuia dintre cele mai de succes modele exclusiviste din istoria automobilului a ajuns la finis. Fabricatia modelului Carrera GT la uzina din Leipzig, Germania, s-a incheiat dupa un an si jumatate. Chiar si in contextul unui climat economic care nu favorizeaza productia in acest segment de piata , supermasina cu motor V10 de la Porsche a reusit sa fie comercializata intr-un volum fara precedent in istoria marcii germane. Mai bine de 1.270 de clienti au optat pentru achizitionarea modelului supersport Carrera GT. Din aceasta cifra, 604 unitati si-au gasit proprietarii in America de Nord. Aceste date reprezinta un volum mai mare decit intreaga productie de modele McLaren F1 , Ferrari Enzo si Pagani Zonda, luate la un loc. Porsche Cars North America (PCNA), cu sediul in Atlanta, din statul american Georgia, si divizia Porsche Cars Canada sint importatori unici ai masinilor sport Porsche si ai modelului SUV Cayenne pentru SUA si Canada. Detinuta in totalitate de Ferdinand Porsche, PCNA are 300 de angajati, care livreaza modele Porsche, dar si piese de schimb , asigura asistenta tehnica, politica de marketing si cursuri de instruire pentru cei 213 dealeri din SUA si din Canada. Urmasul modelului 959 Carrera GT este descendentul nascut din experienta acumulata de Porsche la nivel mondial in cursele de anduranta. Productia modelului Carrera GT se datoreaza modelului de serie 959, derivat din versiunea de curse a primei supermasini Porsche. Dupa ce a impresionat lumea auto la Salonul Auto de la Frankfurt , in 1985, modelul 959 a fost destinat curselor de Grupa B si a fost un stindard al tehnologiei Porsche, fiind un exemplu pentru viitoarele modele. Delicatese tehnice Pentru prima data la o masina de serie, puterea a fost transmisa prin sistemul „Porsche’s Ceramic Composite Clutch“, ambreiajul Porsche fiind realizat din ceramica compozita. Cu un diametru de numai 169 de milimetri, ambreiajul demn de curse functioneaza foarte bine in relatie cu puterea uriasa de care dispune motorul modelului Carrera GT. Pe linga acest aspect, inginerii Porsche au facut ca intregul tren de rulare sa aiba o pozitie joasa in cadrul sasiului, cu un centru de greutate coborit pentru o mai buna manevrabilitate. Monococa sasiului Carrera GT este construita din straturi inchegate din fibra de carbon, rasina, aluminiu si materiale plastice cu structura de fagure, care sint extrem de usoare si de rezistente. Intregul sasiu cintareste cu putin peste 100 de kilograme si are inglobate materiale ezoterice, inclusiv jante din magneziu si uluitoarele discuri de frina ceramice cu diametrul de 380 de milimetri. Performante de Formula 1 Cu o capacitate a propulsorului de 5,7 litri, motorul lui Carrera GT este un V10 care genereaza 605 cai-putere la 8.000 de rotatii pe minut. Gratie atentiei exacerbate de reducere a greutatii, supersportiva accelereaza, de la 0 la 100 de kilometri pe ora, in 3,9 secunde. Viteza de 160 de kilometri pe ora este atinsa in mai putin de sapte secunde, in timp ce pragul de 200 de kilometri pe ora este trecut in 9,9 secunde. Viteza maxima atinsa de Carrera GT pe o pista de teste a fost de 330 de kilometri pe ora. Printre dotarile standard se numara sistemul de control al tractiunii, aerul conditionat, navigatia GPS si sistemul audio Bose. Pretul de achizitie al acestui model este de 450.000 de euro. Titluri adjudicate In scurta sa perioada de productie, Carrera GT a fost desemnata „Best Dream Car 2004“ (n.r. – „Masina visurilor 2004“), de catre revista „Road&Track“, si „Best Dream Machine“ (n.r. – „Masina visurilor“) in 2005, titlu acordat de programul de televiziune „MotorWeek“. „Chiar si o scurta plimbare in aceasta masina minunata, cu sasiu din fibra de carbon, te va face sa te simti rasfatat pentru tot restul vietii“, a declarat gazda emisiunii „MotorWeek“, John Davis. „Carrera GT este cel mai bun motiv de a te imbogati.“
  •   2006-08-24
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila:  Condu-ti tu cariera, nu lasa cariera sa te conduca!

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: O cariera de succes la varsta de 5 ani

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare