Stiinta & Tehnologie

Care sunt diferentele intre piata auto din Europa si cea din SUA?

Nu cu mult timp in urma, Statele Unite a avut trei mari giganti auto. Acele zile sunt insa pe sfarsite. Acum, sase mari fabricanti auto detin 80% din piata SUA, doi dintre acestia detinand aproape jumatate. Piata auto americana reprezinta o permanenta lupta, in care brandurile vechi si noi se lupta pentru fiecare punct procentual obtinut. Hyundai, de exemplu, isi modifica dinamica business-ului. Acest lucru se intampla inaintea aparitiei fabricantilor auto chinezi pe piata. Situatia in Europa este similara, desi foarte multe branduri si modele sunt diferite. Din Germania avem Opel, Ford si Volkswagen, cu foarte multe modele pe care in Statele Unite nu le vedem. Adaugati-le pe acestea la brandurile franceze precum Renault si Peugeot si nu uitati puterea italiana prin marca Fiat. Si acum sa inceapa adevarata lupta! Asa cum au facut 20 de ani in Statele Unite, japonezii devin din ce in ce mai agresivi in Europa. Brandul Lexus abia a fost introdus pe batranul continent, si va fi interesant sa analizam competitia care se va naste intre acesta si brandurile Mercedes, BMW si Audi. Marcile traditionale sunt cumva stranse cu usa, fara posibilitatea unui salt semnificativ. De aceea ne si aflam pe o piata atat de competitiva. Nimeni nu este dispus sa renunte la nici macar un punct procentual din cota de piata pe care o detine, deci batalia va continua. Pe piata europeana exista, cu siguranta, destul de putine francize . Dealerii si fabricantii nu stiu cum sa se comporte cu doua francize in acelasi showroom. Dar acest lucru se va intampla pe masura ce branduri noi din Asia vor fi dispuse sa imparta un showroom. De pe urma bugetelor de publicitate ale dealerilor, producatorii puncteaza destul de serios in ceea ce priveste notorietatea marcilor. Va fi din ce in ce mai greu pentru un producator sa ignore un dealer care vinde un numar semnificativ de vehicule. Nu cu mult timp in urma, peisajul industriei auto din Europa era destul de diferit de cel din Statele Unite. Insa acum, similaritatile sunt cu mult mai fascinante decat diferentele. Nu ar reprezenta insa o surpriza daca un dealer individual din Statele Unite ar investi in Europa. Acestora le-ar fi confortabil si in Statele Unite si ar putea sa-i invete pe partenerii europeni cate ceva despre business-ul cu second hand , filosofia afacerilor cu servicii de post-vanzare si marketing. Tendinta este ca, pe masura ce trece timpul, dealerii, fie din Europa sau de peste Ocean, sa dezvolte business-uri asemanatoare. Cu alte cuvinte, Oceanul Atlantic tinde sa devina din ce in ce mai mic.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea