Stiinta & Tehnologie

Capcana dotarilor full-option

Publ
icitatea agresiva de promovare a unui model sau a unei marci prezinta invariabil un pret de pornire a carui menire este de a atrage cit mai multi potentiali clienti. In general, fie ca pretul de baza este afisat cu sau fara TVA, multe dintre modelele prezentate vin cu liste lungi de dotari optionale. Si acest lucru se traduce prin bani suplimentari pe care cumparatorul trebuie sa-i scoata din buzunar pentru un plus de confort sau de siguranta. Sloganul “mai multe optiuni, mai multe posibilitati” se transforma intr-o adevarata bataie de cap pentru clienti. Ce sa alegi: diesel sau benzina, ce varianta de motorizare, ce nivel de echipare, ce contine nivelul standard, ce dotari optionale sint disponibile si la ce pret. Si, mai ales, care este pretul final. Mai toti producatorii auto si-au diversificat gama de motorizari, fiecare cu cel putin doua-trei niveluri de echipare, care au la rindul lor anumite dotari standard si liste mari de optionale. Spre exemplu, Mercedes ofera pentru C-Klasse cinci variante de motorizare pe benzina, de la 143 la 272 de cai-putere, excluzind versiunea de top, C 55 AMG, de 367 de cai-putere, si alte trei propulsoare diesel cu puteri cuprinse intre 122 si 224 de cai-putere. In ceea ce priveste niveul de echipare, C-Klasse este disponibil in varianta Classic, Elegance si Avantgarde. In total, opt motorizari si trei versiuni de echipare. Vi se pare mult pentru clasa medie? Ceva mai jos, in segmentul clasei compacte, Opel propune potentialilor clienti chiar mai mult prin noul model Astra: cinci motorizari pe benzina, cu puteri intre 90 si 200 de cai-putere, si patru motorizari diesel, de la 90 la 150 de cai-putere. La capitolul echipare, alegerea vizeaza patru niveluri: Essentia, Enjoy, Cosmo, Sport, excluzind varianta OPC pentru modelul Astra, in trei usi, cu motor de 2 litri turbo care genereaza 240 de cai-putere. Extraoptiuni in functie de marca Vopseaua metalizata, aerul conditionat, trapa, scaunele incalzite sau senzorii de parcare au preturi care variaza de la producator la producator. Astfel, in cazul unui Renault Clio , culoarea metalizata costa in plus 179 de euro, fara taxe, disponibila in cazul versiunii Privilege. Tot pentru culoarea metalizata se platesc 208 euro in cazul unui Peugeot 207 , 312 euro pentru noul Opel Astra sau 327 pentru un Volkswagen Golf . Pentru Clio, trapa de acoperis panoramica si parasolare pentru sofer si pasager cu oglinzi iluminate sint disponibile contra sumei de 620 de euro. In cazul lui 207, doar trapa electrica ajunge sa coste 520 de euro. La Astra, trapa integral din sticla, care este disponibila numai impreuna cu pachetul de lumini, ajunge la 686 de euro, in timp ce la Golf, pretul este de 681 de euro. Scaunele din fata cu incalzire sint disponibile in cazul lui Clio la 154 de euro si la 195 de euro in cazul modelului 207. Pentru exact acelasi produs, Opel cere in cazul modelului Astra 175 de euro. La Volkswagen, scaunele din fata incalzite sint disponibile la pachet cu instalatia de spalare a farurilor, duzele incalzite pentru spalarea parbrizului, indicator de bord pentru semnalizarea nivelului minim al lichidului de spalare, contra sumei de 317 euro. In ceea ce priveste oferirea de extraoptiuni incluse in pachete, Audi “exceleaza” in acest domeniu. Numai la capitolul “pachete de iarna” sint incluse patru tipuri diferite de pachete cu diverse echipamente, cu preturi cuprinse intre 115 si 434 de euro. Si mai urmeaza: pachete de lumini, pachet Open Sky 1 sau 2, pachet portbagaj, pachet S-line etc. Toate preturile prezentate mai sus sint luate de pe site-urile importatorilor si nu includ TVA.
  •   2007-02-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Marius Focsa: Cand se face solicitarea de restituire a TVA?

Expertul Acasa.ro, Marius Focsa, business consultant

Pune o intrebare