Stiinta & Tehnologie

Campania "Stop accidentelor, viata are prioritate!" a salvat 176 de romani

Ieri
, chestorul Gheorghe Popa , initiatorul si coordonatorul campaniei "Stop accidentelor, viata are prioritate!", a prezentat oficial rezultatele obtinute in cele aproape sapte luni in care politia rutiera a incercat, in colaborare cu partenerii din ministere, ONG-uri si mass-media, sa-i lamureasca pe romani, cu binisorul sau cu de-a sila, ca putin mai multa prudenta la volan poate salva numeroase vieti. Bilantul nu este deloc rau: in intervalul ianuarile-iulie 2006 numarul romanilor ucisi in accidente rutiere a fost de 1173, fata de 1349 in perioada similara a anului trecut. Cu alte cuvinte, 176 de romani isi datoreaza viata intensificarii activitatii de prevenire si campaniei mediatice destul de agresive, centrata pe clipuri care i-au facut pe multi soferi sa nu mai "uite" sa-si prinda centura cand se suie la volan. De asemenea, numarul ranitilor grav a scazut si el cu 556 de persoane, ca urmare a scaderii numarului accidentelor grave de la 4392, in intervalul ianuarie-iulie 2005, la 3836, in perioada similara a anului in curs. In plus, politia rutiera a reusit practic sa elimine doua asa-numite "puncte negre" de pe harta Romaniei: la Saftica si pe Dealul Feleacului, unde in anii trecuti oamenii mureau ca mustele in accidente cumplite, s-a revenit practic la normal. Nu trebuie insa crezut ca rezultatele au fost obtinute doar cu clipuri convingatoare si cu educatie rutiera prin scoli: pe durata campaniei, politistii au impartit cu darnicie peste 1,3 milioane de sanctiuni contraventionale, din care 617.000 i-au vizat pe soferii vitezomani, 368.000 pe romanii care refuza sa utilizeze centura de siguranta si 172.000 pe pietonii indisciplinati. Statisticile politiei rutiere indica faptul ca in Romania exista circa 4,5 milioane de autoturisme si 5,5 milioane de posesori de permis de conducere , in conditiile unei infrastructuri rutiere deficitare si ale unei educatii rutiere aproape nule a populatiei. Fara o permanentizare a acestui gen de campanii, e limpede ca ne vom intoarce foarte repede la situatia din 2005, cand cresterea dramatica a numarului accidentelor i-a speriat pana si pe cei mai experimentati politisti de la rutiera.
  •   2006-09-01
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: O cariera de succes la varsta de 5 ani

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: Cat de mult iti folosesti puterea de cumparator?

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare