Analiza a fost facuta de Departamentul National de Transport si Securitatea Traficului pe Autostrazi ( ) din SUA.
Tare ca piatra, iute ca sageata
In urma testelor realizate de cei de la NHTSA , a reiesit ca pneurile umplute cu au o manevrabilitate, durabilitatea si rezistenta mult mai ridicata.
Desi cauciucurile unei masini sunt umflate cu un amestec de gaze printre care si azot , procentajutul acestuia nu este destul de ridicat, cel putin asa sustin cercetatorii care au realizat studiul.
La benzinarii sau service-uri auto , umflarea pneurilor se face cu aer care contine aproximativ 78% azot, 21% oxigen si 1% gaze.
Studiu de 90 de zile
Cei de la Departamentul National de Transport si Securitatea Traficului pe Autostrazi au facut un test timp de 90 de zile in care au demonstrat ca pneurile cu azot au avut o presiune mai mica cu doua treimi decat a lor "tratate" cu aer.
Pe langa o presiune ridicata, cercetatorii au mai declarat ca azotul ajuta si la reducerea consumului de combustibil: "Studiul arata ca orice umflat cu azot are o rezistenta mai cu 25% iar consumul de combustibil este cu 5%".