Stiinta & Tehnologie

Au fost alese cele mai bune 10 motoare din 2007

Show
ul auto de la Detroit, de la inceputul anului viitor, este deja asteptat cu mult interes de cativa producatori auto si nu pentru ca au „in maneca” noi concepte sau modele de dezvaluit. Intr-una din ceremoniile inaugurale ale targului este programata gala de decernare a premiilor pentru celel mai bune 10 motoare care vor genera cai putere sub capota diferitelor masini in 2007. Un juriu format din jurnalisti specialisti in motoare au ales deja castigarorii. Competitia are deja o istorie proprie si se afla la editia cu numarul 13. In competitie au intrat, la propunerea juriului, 33 de motoare, care au fost testate de fiecare membru in parte si punctate sau depunctate, dupa un algoritm bine fundamentat tehnic. Testele s-au desfasurat timp de doua luni. Un alt amanunt semnificativ este ca niciun motor nu va utima o masina ma i scumpa de 54 de mii de dolari. Lista celor 10 castigatori, afisata mai jos, are pe prima pozitie un motor cu 4 cilindri produs de Audi. Propulsorul i-a ajutat pe germani sa castige aceasta competitie a doua oara, consecutiv. Imbucurator pentru producatorii europeni este ca propulsoarele diesel intra in atentia americanilor, ocupand ultimna treapta a podiumului si locul patru. La o privire mai atenta trebuie sa subliniem ca germanii detin cu autoritate tate treptele podiumului, dar si ca japonezii se mentin pe ultimile pozitii ale calsamentului. Cu prezenta din 2007, Nissan reuseste sa nu rateze niciuna dintre cele 13 competitii. Tigrii coreeni, cu toate ca reusesc vanzari record pe toate continentele nu au reusit sa patrunda in aceasta companie selecta. Cel mai puternic motor din acest pot, din punct de vedere al raportului CP/ capacitate cilindrica este propulsorul Mazda de 2.3 litri, ocupantul pozitiei nr. 8. • Audi AG 2L turbocharged DOHC (200 CP) • BMW AG 3L DOHC I-6 (Z4, 3.0si) • BMW AG 3L turbocharged DOHC I-6 (300 CP) • DaimlerChrysler AG 3L DOHC V-6 turbodiesel (Mercedes-Benz E320, Grand Cherokee CRD) • DaimlerChrysler AG Hemi 5.7L OHV V-8 (340 CP) • Ford Motor Co. Duratec 35 3.5L DOHC V-6 (265 CP) • Ford Motor Co. 4.6L SOHC V-8 (300/325 CP) • Mazda Motor Corp. 2.3L DISI turbocharged (263 CP) • Nissan Motor Co. Ltd. 3.5L DOHC V-6 ( ) • Toyota Motor Corp. 3.5L DOHC V-6 (306 CP)
  •   2006-12-11
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Aplicatii pentru prelucrarea de fotografii pe smartphone

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: Efectele dependentei dintre cumparatori si vanzatori

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare