Stiinta & Tehnologie

AMG si McLaren lupta pentru Mercedes

Part
enerii traditionali ai Mercedes , McLaren si AMG au primit unda verde in tentativa de a construi cea mai buna masina supersportiva cu motor central. In urma cu doua saptamani presa auto sugera ca succesul modelului Audi R8 i-a obligat pe cei de la Mercedes sa se miste in aceasta directie. Gresit! Mercedes viza de ceva vreme un astfel de model. Interesul celor doua branduri sportive de a prinde acest proiect si starea relativ avansata a celor doua prototipuri dovedeste acest lucru. Principalul argument al germanilor este acela ca piata resimte nevoia unui model sportiv si elegant, dar nu de talia Mercedes McLaren SLR, masina de peste 300 de mii de euro. AMG Una dintre diviziile AMG, HWA, este cea care a primit de la Mercedes „tema”: masina supersportiva cu motor central. Pana acum se cunosc putine detalii despre proiect, insa totul trebuie sa fie gata in 2010. Viitoarea masina se va numi cel mai probabil Mercedes SLC si va fi propulsata de un nou V8 de 6.0 litri, ajutat de una sau doua turbine. Specialistii se asteapta ca prima „iesire” in lume a modelului sa se petreaca in 2009 la Geneva sau Frankfurt. McLaren Pentru modelul dorit de Mercedes, McLaren dezvoltase deja din 2004 un succesor al celebrului F1. Numele sub care a fost dezvoltat in faza de prototip era P8. Acum masina a fost scoasa din laborator si se afla chiar la teste pe circuit. Surse din cadrul comapneiei au dezvaluit ca F2 – caci asa se va numi masina de serie – umbla pe pista deghizata intr-o caroserie de Ferrari 360. bineinteles ca McLaren F2 va avea sub capota tot un V8, iar sasiul si o buna parte a componentelor metalice vor fi inlocuite cu fibra de carbon. In aceste conditii, modelul R8 pare sa fi trezit la viata un Mercedes „adormit” de succes. Oricum, piata se va aglomera in scurt timp si pe acest segment, pentru ca Gallardo va „pierde” si el doua pistoane pentru a deveni mai putin costisitor. V8-ul pare sa fie solutia ideala pentru acest segment de sportive si nu este de mirare ca si alti producatori de lux sa reduca numarul de cilindri.
  •   2007-07-02
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina Andreea Dumitras: Nepotismul in Resurse Umane

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare