Stiinta & Tehnologie

7.500 de euro, taxa pentru o masina din 2000

Comisia de Buget-Finante a Camerei a mai aprobat ieri o majorare a taxei speciale de inmatriculare pentru autovehiculele non- euro sau care indeplinesc normele de poluare Euro 1, Euro 2 sau Euro 3. Fata de grila de impunere adoptata in urma cu o saptamina de Senat, noua grila va conduce la majorari cuprinse intre 177 euro si 2.640 de euro, in functie de capacitatea cilindrica si vechimea autovehiculului. Pentru masinile Euro 4 nu a fost modificat nivelul taxei. Taxa speciala se va aplica la prima inmatriculare in Romania a masinilor noi si second hand incepind din 2007, o data cu eliminarea accizei la autovehicule. Pentru masinile noi, taxa speciala va fi mare in medie cu circa 20% fata de nivelul actual al accizelor. Intre 612 si 1.200 de euro pentru un Logan Conform calculelor expertilor din Ministerul Finantelor, noua grila de impunere (in Codul fiscal taxa apare exprimata in euro/centimetru cub) va conduce, spre exemplu, la o taxa de 612 euro pentru un automobil nu mai vechi de sase luni, Euro 3 si cu motor de pina la 1.600 cmc, in timp ce Senatul aprobase un nivel de 252 de euro. La un automobil de 1.600 cmc, intre doi si patru ani, Euro 3, taxa va fi de 1.196 de euro, fata de 747 de euro in varianta Senatului sau 2.112 euro - propunerea APIA. Un VW Passat Euro 3, cu motor de 1,9 litri si mai vechi de sase ani va fi taxat cu 1.482 de euro, in timp ce in varianta Senatului se ajungea la o taxa de 1.277 de euro, iar propunerea APIA viza un nivel de 3.064 de euro. Cele mai mari taxe se vor aplica masinilor mai poluante. Un automobil Euro 2, cu motor de peste 3.000 cmc si mai vechi de sase ani, va fi impus cu o taxa speciala de 6.240 de euro, in timp ce in varianta Senatului se aplica un nivel de 3.600 cmc, iar APIA dorea 6.600 de euro. Automobilele non-Euro, mai vechi de sase ani, cu motoare de peste 3.000 cmc, vor fi taxate cu 7.500 de euro, iar cele cu motoare mai mici cu 4.000 de euro, 4.750 de euro sau 5.000 de euro, in functie de cilindree. Noua taxa urmareste sa evite o situatie asemanatoare cu ceea ce s-a intimplat in Polonia in primul an dupa aderare, cind au fost aduse in tara 1,4 milioane de second hand , cele mai multe foarte vechi si poluante. Presedintele Comisiei, deputatul PSD Mihai Tanasescu , a declarat pentru Rompres ca se incurajeaza piata interna si achizitia de masini noi, mai putin poluante, descurajind totodata pe cei care doresc sa aduca in tara „jafuri“ de masini, asa cum s-a intimplat la inceputul anilor ’90.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea