Social

Vremea caldă topeşte afacerile comercianţilor cu produse de iarnă

Lipsa zăpezii şi temperaturile ridicate din acest sezon au dus la o scădere de pană la 50% a vanzărilor produselor comercializate în sezonul rece. O parte dintre comercianţii romani sunt optimişti şi spun că lucrurile se vor redresa. Alţii însă au găsit deja soluţii: au compensat pierderile înregistrate pentru aceste produse cu vanzări mai mari la cele destinate sezonului de toamnă. Vremea caldă din iarna aceasta a afectat nu numai vanzările la produsele specifice anotimpului rece din Romania, ci şi din SUA şi restul Europei. Aici fenomenul a fost supranumit "Criza Paltoanelor din 2006" pentru că s-a reflectat mai mult în comerţul cu haine groase . La noi însă cele mai afectate au fost vanzările la echipamentele de schi şi snowboard . "Am fost afectaţi cu toţii. Am reuşit să comercializăm foarte puţine produse, iar vanzările de schiuri şi snowboarduri au scăzut cu aproximativ 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", afirmă Liliana Tătaru, contabil al firmei de echipamente de iarnă "Salomon". "Nu putem face altceva decat să aşteptăm să ningă. Dar dacă asta se va întampla în februarie, nu cred că mai avem vreo şansă să recuperăm pierderile", adaugă ea. Nici pentru firma Himalaya lucrurile nu au fost cu mult diferite. Însă vanzările companiei nu au fost atat de afectate pentru că în gama lor de produse există şi haine şi accesorii out-door, conform aprecierilor responsabilului pentru relaţii cu publicul al companiei Himalaya, Marius Niţă. El afirmă că datorită acestui lucru încasările lor generale nu au avut de suferit şi s-au situat cam la acelaşi nivel ca şi în sezonul trecut. Însă pe segmentul de echipamente şi haine de schi şi snowboard, vanzările au fost mai mici cu 20%. "Mergem acum pe pulsul pieţei. Deocamdată nu am intrat în reduceri şi nici nu vom face asta pană nu vor fi mai mulţi care vor afişa preţuri diminuate. Dacă nici sezonul următor nu va ninge, pierderile se vor agrava. Avem avantajul că stăm bine din punct de vedere financiar şi putem să stocăm marfă de la an la an în paramentri rezonabili", spune Marius Niţă. Reprezentanţii Himalaya susţin că de la înfiinţarea firmei, în 1995, nu au existat ierni atat de calde ca în acest sezon. "Putem spune că avem noroc pentru că mulţi dintre clienţii noştri îşi cumpără echipamente de la noi şi merg să schieze în afară pentru că preţurile le permit acest lucru", adaugă Niţă. Deşi sunt la modă, blănurile nu înregistrează vanzări mari Deşi sunt prezente în mai toate colecţiile marilor designeri, nici hainele de blană nu s-au bucurat de prea mare succes în randul romanilor. "Deşi sezonul pentru noi începe în august şi se termină în iunie, aveam vanzări mai mari în această perioadă. Vremea aceasta ne-a afectat într-adevăr. Nu avem încă pierderi, mai ales că blănurile sunt în vogă acum, dar nici nu am înregistrat creşteri spectaculoase", explică directorul "Casei de Blănuri MG", Daniel Mărgărit. "Noi estimam creşteri mult mai mari, undeva la 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însă acestea nu au depăşit 20%", adaugă el. Au crescut vanzările pentru hainele de toamnă Supermarketurile care comercializează haine şi alte produse de iarnă au avut şi ele de luptat cu vremea caldă. Ele au recuperat însă din creşterea vanzărilor la vestimentaţiile de toamnă. "În această perioadă, vanzările la schiuri şi haine groase au scăzut cu 10-15%, faţă de aşteptări. Dar noi lucrăm cu stocul optim. Nu lucrăm cu stocuri de mii de produse. Dacă vedem că pentru anumite produse nu există cerere, stopăm comenzile", explică Andreea Mihai, PR al "Carrefour". Dacă în acest sezon comercianţii au reuşit să o scoată la capăt într-un fel sau altul, mulţi dintre ei nu au încă o strategie pentru anul 2007, care se anunţă şi mai călduros. "Nu ne-am gandit ce vom face anul viitor. Nu avem încă o strategie, mai ales că firma are acest profil pe echipamente de schi şi snowboard", spune Liliana Tătaru de la "Salomon". America se află în "Criza paltoanelor" Comercianţii din SUA şi Europa numesc deja fenomenul scăderii vanzărilor pe segmentul produselor de iarnă "Criza paltoanelor din 2006". Grămezi de haine de blană şi paltoane de lană nevandute zac încă în magazinele de pe cel mai cunoscut bulevard din New York, Fifth Avenue, dar şi în centrul comercial Galeries Lafayette , din Paris. Temperaturile ridicate din această perioadă înregistrate pe Coasta de Est a SUA, dar şi în Europa s-au dovedit dezastruoase pentru vanzările de orice tip pentru produsele de iarnă, scrie "International Herald Tribune". Ceea ce candva era considerat o aberaţie meteorologică dimineţile de iarnă în care să nu fii nevoit să porţi mănuşi, căciulă sau palton în Washington, New York sau Paris - începe să devină ceva normal. Aşa că mulţi potenţiali clienţi s-au avantat să-şi cumpere televizoare cu ecran plat în loc de haine de iarnă, aşa cum arată vanzările unor retaileri ca Wal-Mart, Target sau Costco Wholesale. Aşa cum fermierii se roagă să plouă, comercianţii se roagă acum ca temperaturile să scadă subit şi să le crească vanzările.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea