Social

#asteroid Terra # asteroid 2004 BL86 #asteroid #terra #nasa

Un asteroid-gigant trece pe langa Terra. Si tu il poti vedea!

In noaptea de luni spre marti (26-27 ianuarie), un asteroid cu un diametru de aproximativ 500 de metri, cunoscut sub denumirea 2004 BL86, va trece la o distanta de 1,2 milioane de kilometri de Terra, de trei ori mai mare decat distanta dintre Pamant si Luna, scrie Mediafax.

Corpul ceresc este suficient de mare si va trece suficient de aproape de planeta noastra pentru ca pasionatii de astronomie sa poata sa il vada cu telescoape de mici dimensiuni sau cu binocluri puternice. Cu toate acestea, trecerea asteroidului pe langa Terra nu prezinta niciun risc de coliziune in viitorul apropiat, au precizat cercetatorii de la Jet Propulsion Laboratory (JPL), un centru de cercetari stiintifice administrat de NASA, informeaza nbcnews.com.

"Corpul va avea magnitudinea 9.5, astfel incat va putea fi observat chiar si printr-un binoclu sau un telescop mic, insa nu cu ochiul liber. Asteroidul va traversa constelatiile Hidra, Rac și Leu, iar luminozitatea maxima o va atinge in constelatia Racul. Conform NASA, aceasta va fi cea mai mare apropiere de Pamant a unui obiect de asemenea dimensiuni, pana in anul 2027, cand isi va face aparitia 1999 AN10, un asteroid descoperit de LINEAR pe 13 ianuarie 1999. Cand va ajunge la cea mai mica distanta de planeta noastra, 2004 BL86 se va misca cu 2.7 grade pe ora (aproximativ de 5.4 ori latimea Lunii), iar miscarea sa pe langa stelele de fond va fi usor de observat. Asteroidul va ajunge la opozitie la 07:00 ora Romaniei pe 27 ianuarie", se arata intr-un comunicat al Agentiei Spatiale Romane (ROSA).

Asteroidul a fost descoperit in urma cu 11 ani, insa abia in aceasta luna traiectoria sa il va aduce la cea mai mica distanta de Terra. O alta apropiere similara a acestui asteroid va avea loc abia peste 200 de ani, a precizat Donald Yeomans, manager al Programului de monitorizare a corpurilor ceresti care trec aproape de Terra (Near Object Program Office) din cadrul JPL

Incepand cu ora 21:30, ora Romaniei, puteti urmari in direct o sesiune virtuala de observatii a intalnirii Pamantului cu asteroidul 2004 BL86, ce va fi transmisa aici.

Sursa foto: uber-facts.com