Social

#dictionar #engleza #admitere facultate #dictionar englez roman

Ultima suta de metri in procesul de admitere la facultate

Prima faza a admiterilor la facultate se apropie de final. Corespunzator evolutiei procesului de invatamant din ultimii ani, exista o baza de absolventi de liceu tot mai mica. Anul acesta, aproximativ 50% dintre elevii de liceu au trecut examenul de Bacalaureat. Daca acum 10 ani universitatile din intreaga tara cunosteau un adevarat perelinaj in aceasta perioada a anului, astazi “bate vantul” in dreptul ghiseurilor de inscriere. Pentru jumatate din universitati, admiterea se face pe baza de dosare, luandu-se in calcul media anilor de studiu si notele de la bacalaureat.

Doar in aceste momente critice ale societatii nostre au loc schimbari care ar fi trebuit de mult implementate. in incercarea a atrage candidati, universitatile scot la concurs noi specializari. Teoretic, specialistii in resurse umane ar trebui sa lucreze cot la cot cu cadrele didactice universitare pentru crearea unei programe din urma careia sa rezulte niste absolventi de facultate atractivi din punct de vedere al firmelor. Spre exemplu, un birou de traduceri are nevoie de mai mult de un om care sa stie sa foloseasca un dictionar englez-roman; are nevoie de o persoana calificata care sa poata traduce termeni tehnici, care sa inteleaga in mare procesul de functionare a diverselor activitati ce apar intr-un astfel de birou, care sa fie la curent cu ultimele softuri lingvistice si care sa interactioneze cu potentialii clienti intr-un mod pozitiv. Pentru aceste competente, Facultatea de litere a Universitatii din Bucuresti ar trebui spre exemplu sa introduca in programa cursuri tehnice, de relatii cu publicul sau de management.

Un alt mod in care se pot realiza schimbari este alcatuirea unor liste cu cele mai bune, precum si cu cele mai slabe facultati, liste realizate in baza gradului de usurinta in gasirea unui loc de munca la finalul terminarii acestora. Desi pare o marime pur subiectiva, acest grad poate fi totusi cuantificat cu ajutorul datelor primite de la biroul de somaj. Mai mult, Ministerul Educatiei ar putea ierarhiza anual facultatile, intr-un mod asemanator celui din 2011, cand o echipa de experti din cadrul Asociatiei Universitatilor Europene (EUA) a realizat o sortare certa a facultatilor in functie de calitatea procesului de invatamant desfasurat in acestea, dupa urmatoarele criterii: predare si invatare (asigurarea resurselor umane, curriculum si calificari), cercetare (rezultatele obtinute in activitatea de cercetare stiintifica, asigurarea resurselor necesare cercetarii), relatiile cu mediul extern (relatia cu mediul socio-economic, internationalizarea, implicarea sociala si culturala), capacitatea institutionala (capacitatea institutiei de a sustine invatarea si predarea, capacitatea institutiei de a sustine cercetarea, capacitatea institutiei de a sustine serviciile destinate societatii, managementul universitar).

O alta schimbare care este deja implementata este realizarea cifrelor de scolarizare in functie de numarul studentilor inmatriculati in anul anterior. Astfel, inca din luna mai au fost aprobate pentru anul educational 2013-2014 granturi de studii in numar de 62.400 pentru ciclul universitar de licenta, 35.600 pentru masterat, 4.000 pentru rezidentiat si 3.000 pentru ciclul universitar de doctorat. Se doreste practic o redistribuire a locurilor in functie de capacitatea educationala a fiecarei institutii in parte.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea