Social

Turismul pentru copii, o piaţă de trei milioane de euro

Cererea de produse turistice destinate exclusiv copiilor este în continuă creştere. Specialiştii din domeniu estimează că romanii cu venituri mari cheltuiesc anual peste trei milioane de euro pentru a-şi trimite copiii la cursuri de limbi străine în afara ţării sau în parcurile de distracţii din lume. Mii de copii romani pleacă anual la cursuri de limbi străine care se desfăşoară la prestigioase unităţi de învăţămant din lume. "Cele mai căutate sunt cursurile de limbă engleză. Timp de două săptămani, copiii sunt cazaţi în campusurile diferitelor universităţi, unde învaţă limba engleză sau îşi perfecţionează cunoştinţele. Universităţi din Anglia, America, Australia oferă facilităţi pentru învăţarea limbii engleze", a declarat, pentru Adevărul, Florin Ţancu, director general al agenţiei ING Development. Cele mai căutate sunt pachetele de 1.000 de euro Preţul unui pachet, care include pe langă cazare şi masă, transportul cu avionul şi bineînţeles cursurile alese, variază între 800 şi 2.000 de euro de persoană. "Dorinţa părinţilor de a investi în educaţia copiilor îi face pe aceştia să facă eforturile necesare", mai spune oficialul ING Development. Acesta spune că, în mod obişnuit, clienţii care cumpără astfel de pachete de servicii educative obţin venituri peste medie. La randul său, Marian Cojocărescu, preşedintele Mara New Travel, spune că, în medie, romanii cu venituri medii şi peste cheltuiesc, în medie, aproximativ 1.000 de euro pentru o astfel de vacanţă educativă. Cojocărescu estimează că 10 pană la 15 procente din volumul vanzărilor reprezintă pachetele cele mai scumpe. La acest ultim capitol se încadrează cursurile de engleză organizate în campusurile unor universităţi de renume mondial, din Statele Unite. Există locaţii, precum cele din Malta sau Elveţia, unde se predau atat cursuri de limba engleză, cat şi de franceză. Aceste destinaţii, la care se adaugă şi Spania, sunt preferatele romanilor care vor să le ofere ceva în plus moştenitorilor lor, cel puţin la capitolul educaţie. Preşedintele Mara New Travel spune că se aşteaptă, în acest an, la o creştere a acestui segment de piaţă de circa 20% faţă de 2006. Potenţial mare îl are şi nişa pachetelor dedicate celor pentru care vacanţa perfectă înseamnă distracţie la maximum, şi nu oriunde, ci în locuri consacrate pentru aceasta. De această dată, distracţia e garantată nu doar pentru copii, ci şi pentru părinţii care-i însoţesc. "Parcurile de distracţii reprezintă un produs mult mai accesibil tuturor romanilor. În toată Europa am identificat aproape 30 de parcuri de distracţii tematice, în care te poţi vedea cu prinţi şi prinţese, te poţi da în cele mai trăsnite roller-costere, poţi să străbaţi cele mai interesante cascade", mai spune Florin Ţancu. Directorul general al ING Development apreciază că piaţa acestor pachete se situează undeva la nivelul a circa 1,5 milioane de euro anual, produsul fiind mai vandabil şi datorită faptului că nu are un caracter sezonier puternic, putand fi practicat şi în weekend. "Din păcate, cererea pentru astfel de pachete este în creştere din cauza inexistenţei la noi în ţară a unor soluţii alternative pentru petrecerea timpului liber", mai spune Florin Ţancu. Pentru romani, varianta cea mai apropiată a unui parc de distracţii este Prater din Viena. La mare căutare este Disneylandul de langă Paris. Există şi alte oferte, precum cea a Legolandurilor din Anglia, Danemarca, sau a Aqua -parcurilor din Verona sau chiar de la Barcelona. Preţul unui astfel de pachet pleacă de la 300 de euro de persoană.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea