Social

Turismul balnear, asul din maneca al Romaniei

Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) doreste da-i convinga pe convinge pe turistii americani sa viziteze Romania si va incerca ca promoveze zonele balneare, mizand, printre altele, pe procesul de imbatranire a populatiei din Europa care impune un astfel de tratament medical . Institutia admite ca, in prezent, punctele slabe ale turismului romanesc sunt in principal calitatea serviciilor, preturile ridicate in raport cu nivelul calitativ al serviciilor, infrastructura insuficient dezvoltata, forta de munca slab pregatita, abilitati reduse de management si marketing, dar precizeaza ca isi va concentra strategia de comunicare pe trei grupe de tari, respectiv pietele turistice europene, America de Nord si Asia de Est si Sud-Est, cu intentia de a recastiga pietele traditionale (Germania, Benelux, tarile scandinave), de a "familiariza publicul american", prin implicarea diasporei, cu atractiile turistice ale tarii si de a elimina "perceptiile negative" privind Romania, conform unui document al ANT obtinut de MEDIAFAX. Romania isi va muta centrul de greutate de la turismul de litoral la turismul cultural, rural, activ si balnear, promovand bisericile din Moldova, Transilvania si Maramures, manastirea Horezu , cetatile dacice din Muntii Orastiei, Sighisoara, Delta Dunarii, parcul national Retezat . "in ceea ce priveste turismul balnear, printre motivatiile alegerii acestuia ca prioritar se numara si procesul de imbatranire a populatiei din Europa, in special Europa Occidentala, un segment cu venituri ridicate si posibilitatea practicarii acestei forme de turism tot timpul anului, nu numai vara", se arata in document. Pozitionarea Romaniei drept "o destinatie turistica ce ofera experiente de calatorie unice, cu oameni primitori si servicii la standarde occidentale" este un alt obiectiv al ANT. Guvernul a alocat de la buget, anul trecut, 325 milioane euro pentru diferite proiecte multianuale de dezvoltare a infrastructurii turistice, iar 19,4 milioane euro au fost acordate pentru campanii de promovare. ANT arata in document ca la targurile si expozitiile de turism la care a participat si-a promovat oferta si prin brelocuri, tricouri, instrumente de scris, sepci cu sigla Autoritatii. Fostul presedinte al Autoritatii Nationale de Turism, Ovidiu Iuliu Marian, a demisionat anul trecut dupa ce a finalizat strategia de dezvoltare a turismului din Romania pentru perioada 2007-2013, in care arata ca Romania a fost clar depasita de statele vecine in ceea ce priveste calitatea serviciilor turistice, din cauza infrastructurii rutiere dificile, slabei pregatiri a personalului, hotelurilor invechite si raporturilor inechitabile intre calitate si pret.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea