Social

Traficul poate fi salvat de funcţionari

Un nou proiect care vizează fluidizarea circulaţiei rutiere în Capitală se discută astăzi la Primăria Municipiului Bucureşti ( PMB ). Membrii Comisiei de Transport din cadrul PMB şi reprezentanţi ai Brigăzii de Poliţie Rutieră din Capitală dezbat ideea creării mai multor benzi unice pentru transport în comun, pe care să circule autovehiculele Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), taxiurile şi maxi-taxi. De asemenea, se are în vedere continuarea creării de alveole care, din informaţiile Poliţiei Rutiere, au generat pană în prezent aproximativ 25.000 de locuri de parcare numai în sectorul 3 . Străzile, împărţite pe tipuri de transport şeful Comisiei de Transport Bucureşti, ştefan Pirpiliu, crede că, pană la ridicarea parcajelor supraterane şi subterane, soluţia decongestionării traficului în Capitală poate veni din împărţirea străzilor pe tipuri de transport. "Aşa cum este banda special amenajată pentru autobuze şi troleibuze, de pe bulevardul Regina Elisabeta , se pot face şi altele pe marile artere din Bucureşti, pe care să meargă şi taxiurile şi maxi-taxiurile", spune Pirpiliu. El a adăugat că astfel se face loc traficului cotidian şi se evită şi ambuteiajele. Neîncrezător, comisarul-şef al Brigăzii Poliţiei Rutiere Bucureşti, Marian Motoc, pune la îndoială găsirea unor astfel de locaţii, unde să se creeze benzi unice, altele în afară de bulevardul Regina Elisabeta. "Suntem de acord cu ideea aceasta, dar, pană ne spun unde se mai pot face benzi comune, să nu abandonăm construirea acelor alveole care, anul acesta, au generat aproximativ 25.000 de locuri de parcare numai în sectorul 3", explică Motoc. "Funcţionarii-s de vină", vorba cantecului Tot la categoria transport în comun, şeful Comisiei de Transport vrea să îi introducă şi pe angajaţii marilor companii sau instituţii de stat, care ar putea să meargă la serviciu cu o cursă specială, pusă la dispoziţie de angajator. Scopul acestei propuneri este degajarea trotuarelor şi a primei benzi de circulaţie a autovehiculelor, unde bucureştenii care lucrează într-o clădire din apropiere îşi lasă mai bine de opt ore maşinile parcate. "În perioada Sommet-ului Francofoniei, cand majoritatea funcţionarilor au fost liberi şi n-au circulat cu maşinile, am văzut cu toţii cat de lejer a fost traficul în Bucureşti. Asta demonstrează că ideea noastră este bună şi ar putea funcţiona cu o minimă bunăvoinţă şi cooperare din partea instituţiilor", conchide Pirpiliu.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea