Social

#cumparaturi romani Craciun #cheltuieli romani Craciun

Topul cheltuielilor romanilor de Craciun. Cum s-au schimbat preferintele

Anul acesta, romanii par sa fie ceva mai darnici de Craciun fata de anul trecut, dupa cum arata cel mai mare barometru international de Craciun, care compara obiceiurile de Craciun din 20 de tari, realizat de Ferratum Romania.

Comparativ cu 2015, cand Romania se afla pe locul 8 in randul tarilor intervievate, cu doar 2 procente mai sus decat media tarilor, anul acesta se afla pe locul 4 - dupa Germania, Lituania si Estonia, cu aproape 7% mai mult decat media tarilor participante la sondaj, urmand sa investeasca 28.6% din venitul pe familie pe cadouri de Craciun.

In ceea ce priveste cumparaturile online in perioada sarbatorilor de iarna, Romania se afla in partea a doua a clasamentului, la fel ca si anul trecut, ponderea crescand cu 3 procente de la 17% la 20%.

Pe primul loc de afla articolele vestimentare in procent de 23%, iar pe locul 2 in topul preferintelor fiind jucariile - cu un procent de 17%, urmate indeaproape de electrocasnice - 16%.

Romanii vor aloca, de asemenea, parte din banii cheltuiti de Craciun pe dulciuri si bunuri generale in casa. Daca anul trecut cartile si cosmeticele insumau un procent de 23% ocupand locul 4 si 5 (12.6% si 11.4%), anul aceste se pare ca au fost inlocuite de articolele vestimentare.

Europeni cu dare de mana

Conform datelor Barometrului de Craciun, cheltuielile vor scadea semnificativ in Marea Britanie (UK) comparativ cu Craciunul trecut. Pe vreme ce in 2015 britanicii planuiau sa cheltuiasca 38,5% (1145 €) din venitul gospodariei lor in perioada sarbatorilor de iarna, anul acesta cifra este de doar 23% (€ 695).

Pe de alta parte, nemtii vor cheltui mai mult decat orice alta tara dintre cele participante la sondaj. Locuitorii tarii cu cea mai mare putere economica din Europa sunt dispusi sa consume mai mult de 30% (€ 807) din veniturile gospodariei in acest an cu ocazia sarbatorilor de Craciun. Cifra este cu aproximativ 10% mai mare decat media pe familie (22%), in toate cele 20 de tari care au participat la sondaj.

Germania este urmata in mod surprinzator de micile tari baltice, Lituania si Estonia, in timp ce consumatorii cei mai chibzuiti pot fi gasiti in Norvegia, Finlanda si Olanda. In aceste tari baltice, mai putin de o cincime din venitul familiei este alocat pentru cheltuielile de Craciun in acest an.

De exemplu, in Finlanda, tara de origine a Ferratum Grup, gospodariile cheltuiesc in jur de 15% din venitul net disponibil pe achizitii de Craciun (468 €). In tara vecina, Suedia, procentul este semnificativ mai mare, cu gospodarii ce vor cheltui in jurul valorii de 688 € in perioada Craciunului, ce reprezinta 20% din venitul net disponibil.

Conform datelor Barometrului de Craciun 2016, bulgarii, spaniolii, canadienii si romanii, prefera achizitiile de imbracaminte sub forma de cadouri mai mult decat locuitorii altor tari. Mai mult de 20% din consum este alocat pentru piese vestimentare. Ponderea jucariilor si jocurilor este cea mai mare in Franta (31%), Australia (26%) si Polonia (23%). In mod surprinzator, se pare ca alcoolul este in top 5 al cheltuielilor in acest an de Craciun numai in Canada, avand un procent de 4% in randul canadienilor.

Craciunul acesta nu arata prea bine pentru editori. De la al doilea cel mai popular cadou anul trecut (15,5%), ponderea cartilor a scazut anul acesta pana la 6%. Cartile se gasesc in primele cinci obiecte cadou numai în Polonia (10%) si Cehia (8%).

Sursa articolului: Ferratum Romania

Sursa foto: Rolling Out

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea