Social

Testele naţionale şi bacalaureatul sunt expirate?

Reforma, atata cată este, s-a derulat fragmentar, adică pe cicluri de învăţămant, fără a manifesta coerenţă şi fără a elabora o strategie unitară, susţinută în plan financiar " De ani buni, testele naţionale susţinute de elevii claselor a VIII-a şi examenul de bacalaureat sunt contestate, deopotrivă, de dascăli, elevi şi părinţi. Dar niciodată ca în această vară nu au fost probate marile lacune de natură organizatorică privind pregătirea şi desfăşurarea acestor examene. Mai pot avea universităţile încredere în calitatea şi, mai ales, în corectitudinea bacului ? O întrebare fundamentală, la care trebuie să reflectăm cu toţii. Cunosc bine sistemul de învăţămant romanesc pentru că am fost profesor şi în învăţămantul preuniversitar. Ceea ce cred că-i lipseşte învăţămantului romanesc este o abordare sistemică, de la primele clase şi pană la formarea de-a lungul întregii vieţi. Reforma, atata cată este, s-a derulat fragmentar, adică pe cicluri de învăţămant, fără a manifesta coerenţă şi fără a elabora o strategie unitară, susţinută în plan financiar şi nu numai. Testele naţionale vizează asimilarea unor capacităţi fundamentale de comunicare în limba romană, de structurare a gandirii matematice, în general, precum şi de abilitare a unor aspecte axate pe discipline cu puternic efect comportamental şi structural. Bacalaureatul constituie un moment fundamental în identificarea conturului de personalitate al tinerilor. Tocmai pentru că apreciem activitatea cadrelor didactice din învăţămantul preuniversitar şi virtuţile examenului în sine, am considerat bacalaureatul un criteriu de bază în admiterea la universitatea noastră. Problemele de organizare , distorsiunile de rezultate şi ierarhii, nerespectarea metodologiei nu ţin de universitate, deşi cadrele noastre didactice veghează la respectarea acestora, în calitate de preşedinţi ai comisiilor de bacalaureat. ştim, din informările acestora, că acolo unde se respectă metodologia, unde există o cooperare reală între preşedinte şi comisia de organizare, rezultatele pot fi un temei pentru admiterea la facultate, ba unul dintre cele mai serioase. şi totuşi, va trebui să medităm în continuare la cel puţin cateva întrebări. Sunt cele două forme de evaluare externă (testele naţionale şi examenul de bacalaureat) relevante pentru învăţămantul romanesc actual ? Sunt ele în evoluţie sau dovedesc o involuţie din cauze diverse - fie din partea birocraţiei educaţionale, fie din partea practicienilor, fie din partea elevilor ori a conţinuturilor, modalităţilor de aplicare a formei de evaluare, a formelor de organizare? Răspunsul îl dă şi-l va da doar realitatea educaţională, economică şi socială! Cum trăim? Cum ştim să producem încat să fie vandabil ce producem? Cum vieţuim împreună cu alţii încat să construim valori spirituale şi materiale? Ce mentalitate avem? O mentalitate de făuritori? Sau o mentalitate de distructori? Toate acestea se reflectă şi prin sistemul de evaluare naţională!

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea