Social

#destinatii bucuresteni #studiu trafic Bucuresti #ambuteiaj Bucuresti #trafic bucuresti #ratb

STUDIU Traficul din Bucuresti: ore de varf, destinatii, solutii

Bucurestiul a fost, in 2014, orasul cu cele mai mari ambuteiaje din Europa, cu un indice de congestie de 41%, potrivit unui studiu finantat de BERD pentru Guvernul Romaniei.

Din masuratorile de trafic citate in document, orele de varf in traficul bucurestean sunt la 7:00-9:00 dimineata si 16:00-18:00 dupa-amiaza, iar cele mai aglomerate zile in trafic sunt martea dimineata  si vinerea sera, aproape dublu fata de celelalte zile.

“Datele din masuratorile traficului arata clar orele de varf din traficul auto: 7:00-9:00 dimineata si 16:00-18:00 dupa-amiaza. Totusi, aglomeratia pe rutele de intrare si iesire din oras este pe tot parcursul zilei. Durata deplasarii spre nucleul central al orasului variaza mult la orele de varf fata de restul intervalului de timp, inregistrand o crestere de aprox. 25% dimineata la orele de varf si de 30% dupa-amiaza la orele de varf. ..

Centrul orasului este un factor de atragere atat a deplasarilor obligatorii (serviciu si scoala) cat si a celor in scopuri recreative si comerciale", se arata in raportul  intermiar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030.

Indicele de congestie mediu in timpul orelor de varf din timpul serii este de 82 % si este mai ridicat decat cel din timpul orelor de” varf din cursul diminetii – 78%”, se mai arata in raport.

"Scoala reprezinta doar 6% din scopul deplasarilor, ceea ce s-ar putea datora veniturilor mici ale elevilor/studentilor si numarulul mic de autoturisme personale. Pe traseele RATB, 55% dintre calatoriile in orele de varf erau in interes de serviciu, iar 13% in scopuri educationale, 11% erau in drum spre casa si 14% erau pentru cumparaturi si alte scopuri. Similar, 56% dintre calatoriile cu metroul la orele de varf erau in interes de serviciu, iar 14% pentru cumparaturi si alte scopuri. Doar 7% erau spre domiciliu, iar 19% in scopuri educationale. In timp ce 55% din numarul total al deplasarilor cu mijloacele de transport in comun din Ilfov sunt in interes de serviciu si 14% pentru cumparaturi si alte scopuri, 22% din numarul total al deplasarilor cu mijloacele de transport in comun din Ilfov sunt in scopuri educationale”

"Deplasarile cu autoturismul constituie aproximativ jumatate din numarul total al deplasarilor pe distante mai mari de 1 km, si sunt mult mai numeroase decat toate deplasarile cu transportul public. Majoritatea deplasarilor din timpul zilei sunt realizate prin moduri sustenabile, in timp ce majoritatea deplasarilor spre/de la serviciu se realizeaza cu autoturismul.

Cine foloseste transportul in comun

Veniturile reprezinta un factor major in alegerea modului de deplasare. "Utilizatorii RATB si de metrou au venituri destul de mici, desi veniturile utilizatorilor de metrou sunt mai mari, cu 9%, fata de cele ale utilizatorilor RATB, iar 18% dintre utilizatorii metroului au venituri de peste 3.000 lei pe luna. Numai 26% dintre calatorii RATB si 23% din utilizatorii metroului au venituri intre 2.000 si 3.000 lei pe luna, ceea ce inseamna ca majoritatea calatorilor RATB si cu metroul castiga sub 2.000 lei pe luna. 

Studiul vine si cu solutii, precum imbunatatirea transportului public si favorizarea mijloacelor alternative de transport, coroborat cu cresterea tarifelor de parcare in centrul Bucurestiului, eventual pana la 5 lei/ora.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea