Social

Soferii din Capitala intra in Big Brother

Camerele video si semafoarele cu senzori ii vor ajuta pe soferii din Bucuresti sa scape din ambuteiaje, dupa o schema care vine din Los Angeles. Municipalitatea arunca in joc peste 20 de milioane de euro ca sa aeriseasca 100 de intersectii.

Edilii Capitalei vor sa creeze impreuna cu Politia Rutiera un centru de comanda metropolitan al traficului. Acesta va functiona intr-o cladire special amenajata in cartierul Drumul Taberei, pe strada Vasile Milea. Va fi un sediu de management al circulatiei rutiere metropolitane de genul celui din Los Angeles. De aici se va coordona traficul pe baza camerelor de luat vederi si a semafoarelor cu senzori plasate in intersectii, spune Razvan Murgeanu , viceprimarul Capitalei.

Spionaj cu 400 de camere

Pina in 2007, aproximativ 100 de intersectii vor fi monitorizate cu ajutorul camerelor de luat vederi. Cele mai multe camere vor fi montate pe Calea Vacaresti, Mihai Bravu, Stefan cel Mare si in intersectiile din Piata Unirii si Romana. Totodata, axa nord-sud a Bucurestiului, Aeroportul Baneasa -Piata Unirii si pina in Tineretului, se va transforma intr-un bulevard supravegheat 24 de ore din 24 de politisti. Camerele video vor permite celor de la centru sa intervina in timp real la modificarea intervalelor luminoase ale semafoarelor, in functie de fluxul de masini.

De asemenea, ei ii vor putea identifica mult mai usor pe cei care vor incalca regulile de circulatie, explica Gheorghe Udriste , directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din Primaria Municipiului Bucuresti.

Investitia va costa aproximativ 20 de milioane de euro, proveniti din fonduri europene. Saptamina viitoare, Comisia de transport a municipalitatii asteapta confirmarea BERD pentru organizarea licitatiei in vederea depunerii ofertelor de documentatie tehnica din partea celor opt firme calificate din totalul de 22, cite au cumparat caietul de sarcini. Data limita de depunere a ofertelor este 19 aprilie.

Masini numarate cu infrarosu

La jumatatea lui 2007, Bucurestiul va avea un sistem de fluidizare a traficului mobil, care va fi capabil sa se adapteze in functie de circulatie, sustine Murgeanu. Pe linga monitorizarea circulatiei, camerele video vor fi capabile sa numere masinile din trafic, cu ajutorul sistemului infrarosu. Un al mod de a numara masinile va fi: buclele inductive, cercuri montate in asfalt. In momentul in care o masina trece peste el, ea este inregistrata.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea