Legumele, fructele, laptele proaspat, produsele lactate si ouale sunt bunurile de consum pentru care pretul este cel mai important factor ce influenteaza decizia de cumparare a romanilor. Acestea sunt rezultatele unui sondaj dat publicitati ieri de compania de cercetare Mednet, citate de Gandul.
Pe o scara de la 1 la 5, pretul fructelor si legumelor are in ochii romanilor cu venituri mici si medii cel mai mare punctaj, de 4,5, in timp ce, odata cu cresterea veniturilor, atentia asupra pretului mancarii scade si se muta in segmentul de achizitia electrocasnicelor.
Sondajul a aratat faptul ca in magazine, romanii acorda cea mai mare atentie pretului la raioanele de alimente - legume-fructe si peste proaspat, in timp ce pe segmentul produselor nealimentare costul este cel mai important in cazul articolelor de electrice, electrocasnice, IT, papetarie sau imbracaminte si incaltaminte.
In ce priveste modul in care atentia acordata produselor se distribuie intre cele doua sexe, studiul a constatat ca femeile sunt mai atente la pretul mancarii, al produselor de infrumusetare si igiena corporala, in vreme ce barbatii dau o mai mare atentie costului electrocasnicelor, sistemelor informatice si softurilor.