Social

Romania, stearsa de pe harta turistica a agentiilor germane

Anul acesta au aterizat pe litoralul romanesc doar cateva mii de turisti din Germania, in timp ce la bulgari numarul acestora a ajuns la 500.000. Infrastructura precara, calitatea slaba a serviciilor si prezenta cvasigenerala a gunoaielor sunt principalele nemultumiri ale tour -operatorilor nemti . Imaginea Romaniei in ochii marilor tour-operatori germani s-a degradat constant in ultimii ani. Grav este ca am pierdut teren pe domenii care erau considerate puncte tari ale ofertei autohtone, precum ospitalitatea, gastronomia si turismul cultural. Litoralul, care ar fi trebuit sa joace rolul de motor al cererii pentru oferta turistica de ansamblu, este neatractiv pentru mari tour-operatori germani care insumeaza 50% din piata, care l-au scos din cataloage. Nemultumirile tour-operatorilor germani sunt legate, in primul rand, de starea proasta a infrastructurii rutiere si a celei hoteliere, precum si de calitatea slaba a serviciilor - mai ales a celor de masa oferite de hoteluri. De asemenea, tonele de gunoaie prezente peste tot reprezinta alt motiv serios de disconfort. Toate aceste aspecte au fost surprinse in raportul „Romania, vazuta de tour-operatorii germani", realizat de WBF/GTZ Romania. Nu au fost trecute cu vederea nici poluarea fonica a statiunilor, lipsa atitudinii orientate catre clienti a conducerii unitatilor de cazare, raportul neechilibrat calitate-pret si pierderea traditiei. Restaurantele romanesti, mai ales cele din hoteluri, nu indeplinesc conditiile de igiena si se orienteaza mai mult spre gastronomia internationala, in detrimentul celei traditionale. „Mancarea este naturala si gustoasa, insa nu poate fi gasita tot timpul si este servita rece. De asemenea, serviciile de masa din hoteluri sunt, in general, mai proaste decat in restaurante, modul de preparare al carnii si legumelor lasa de dorit, micul dejun este de slaba calitate, iar muzica este prea tare in restaurante" sunt cateva dintre nemultumirile nemtilor cuprinse in raport. Astfel, pe o scara de la 1 la 6, in care 1 reprezinta „foarte multumit", Romania a obtinut calificative negative in ultimii trei ani la toate capitolele. In privinta gradului de multumirie a tour-operatorilor germani fata de programele oferite de Romania, nota a fost 3,5, comparativ cu 2,8 in 2005 si 3 in 2006. Si gradul de multumire al turistilor a scazut de la 2,1, in 2004, la 2,8, in 2007. O alta zona cu potential, turismul cultural, care ofera o mare varietate de locatii interesante, nu a scapat nici el de critici. Astfel, chiar daca avem o mare varietate de locatii interesante, aceste obiective nu sunt destul de bine promovate si semnalizate, fiind greu de gasit. Este taxata si lipsa ghizilor profesionisti si a grijei pentru starea unor monumente. Perceptia asupra ospitalitatii este ca aceasta a scazut. Unul dintre putinele lucruri pe care germanii le apreciaza la Romania este natura, dar si aici spun ca „gunoaiele prezente peste tot ofera un aspect dezolant". Peste 50% din piata germana, pierduta In timp ce litoralul bulgaresc a fost vizitat in acest an de sute de mii de turisti nemti, cel autohton s-a bucurat de prezenta unui numar de ordinul catorva mii. La anul, situatia va fi si mai rea pentru hotelierii romani, dupa ce Neckermann a renuntat si el la promovarea ofertei turistice autohtone. Acum doi ani, si TUI a dat semne de nervozitate fata de calitatea serviciilor si starea proasta a statiunilor, in timp ce FTI tocmai se gandea sa se reintoarca, ceea ce pana la urma nu s-a intamplat. In schimb, alti mari tour-operatori din Europa par ca nici nu au auzit de Romania. Dragos Anastasiu, prese­dintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), confirma faptul ca statiunile romanesti de pe litoral nu vor fi prezente in niciun catalog german in sezonul 2008. "Nekermann a adus in Romania in acest an maximum 2.000 de turisti, ceea ce nu reprezinta un numar mare, avand in vedere ca in Bulgaria numarul turistilor adusi de acest tour-operator a fost in acest an de circa 200.000. Este pacat insa ca un tour-operator de aceasta talie nu mai functioneaza in Romania", declara oficialul ANAT. Acesta apreciaza ca situatia se va schimba in 2009, an in care tour-operatori germani vor reincepe sa promoveze oferta litoralului autohton. "Am certitudinea ca ITS, care este partenerul nostru, va reveni in 2009 si nu am niciun dubiu si in ceea ce priveste Nekermann. Toate destinatiile au o ciclicitate a cererii, turistii din Vest se plictisesc de vechile locuri, iar gogoasa bulgareasca s-a cam dezumflat", mai spune Anastasiu. Optimismul oficialului ANAT se bazeaza si pe masurile care vor fi luate pentru cresterea calitatii serviciilor prestate de hotelieri, dar si pe imbunatatirea conditiilor din statiuni. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea