Social

Romania ca destinaţie turistică, promovată în direct la televizor

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) vrea să schimbe modul de prezentare a ofertei interne de turism. Preşedintele instituţiei, Monica Bărbuleţiu, a declarat pentru Adevărul că intenţionează să promoveze cele mai importante destinaţii prin intermediul unor emisiuni sau reportaje televizate. Strategia autorităţii are la bază cofinanţarea realizării unor producţii de televiziune axate în principal pe promovarea turismului de agrement, rural şi cel activ. Oferta turistică a Romaniei va fi promovată în continuare pe plan extern cu ajutorul aceluiaşi slogan ca şi pană acum "Romania - simply suprising". "Acum, la această oră, voi merge pe continuitate. Foarte multe state nu-şi modifică sigla, sloganul de promovare ani şi ani la randul. Noi de ce să le schimbăm odată la 2-3 ani, să cheltuim astfel bani şi să nu mai ştie lumea de unde să ne ia?", se întreabă Monica Bărbuleţiu. Aceasta a anunţat că, cel puţin în acest an, nu vom avea un nou brand de ţară. Dacă sloganul "Romania, mereu suprinzătoare" va continua să promoveze destinaţiile autohtone la targurile de turism internaţionale şi nu numai, pentru promovarea internă lucrurile sunt oarecum mai nuanţate. Asta pentru că anumite spoturi publicitare menite să promoveze turismul de agrement şi litoralul au fost concepute în mod defectuos, adresandu-se unor nişte mult prea înguste. "Să promovezi ofertele interne prin bungee jumping , prin japonezi care se plimbă pe cai sau prin cioplitul unor porţi maramureşene, nu mi se pare o variantă foare bună", crede oficialul ANT. Bărbuleţiu a precizat că unele spoturi vor fi modificate şi difuzate spre finele anului. În schimb, la unele creaţii publicitare, destinate a fi difuzate la radio, s-a renunţat, după ce specialiştii au constatat că trebuie modificate în totalitate. Strategii pentru refacerea destinaţiilor afectate de ştirile privind gripa aviară "Destinaţiile interne vor fi promovate în emisiuni tv, eventual cu transmisiuni în direct, de cateva minute, din diferite locaţii reprezentative. Mă gandesc şi la realizarea în direct a unor emisiuni de succes sau desfăşurarea unor show-uri consacrate din anumite zone turistice pe care vrem să le promovăm", mai spune Monica Bărbuleţiu. Prin intermediul acestor proiecte, ANT vrea să refacă imaginea unor destinaţii turistice afectate de ştirile privind prezenţa gripei aviare, a insectelor ucigaşe şi a poluării mediului. Pentru aceasta însă este nevoie ca iniţiativa de modificare a legislaţiei privind achiziţiile publice să fie aprobată, astfel încat ANT să poată finanţa sau cofinanţa şi emisiuni televizate. Selecţia se va face prin proiectele de cofinanţare. "Iniţiativa ANT nu presupune suplimentarea bugetului nostru pentru promovare", arată oficialul ANT. Bărbuleţiu a mai spus că proiectul de promovare iniţiat de Autoritatea de Turism a trecut de Ministerul Transporturilor, fiind în curs de avizare la Ministerul Finanţelor. Pentru acest an, bugetul de promovare al ANT, atat la intern, cat şi în afara graniţelor ţării, este de circa 23,5 milioane de lei. Monica Bărbuleţiu a mai anunţat că are în vedere separarea activităţii de autorizate de cea de control din cadrul Autorităţii pe care o conduce, astfel încat cei care fac autorizare să nu se mai ocupe şi cu controlul structurilor turistice. Tot pentru acest an, preşedintele ANT are în vedere sporirea numărului de angajaţi ai birourilor de promovare turistică ale Romaniei în străinătate, dat fiind că numărul actual al acestora este insuficient, iar activitatea este în creştere.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea