Social

Regele asfaltului incurca aterizarea sefilor NATO

Firma lui costel casuneanu si cea a lui Florian Busca repara calea de rulare a aeronavelor de pe pista 2, dar testele arata ca lucrarile sint de proasta calitate.

Lucrarile de reparare a pistei 2 a Aeroportului International ,,Henri Coanda’’ Bucuresti (AIHCB) vor costa de 15 ori mai mult decit suma de 3,9 milioane de euro convenita initial, a declarat ieri senatorul democrat Radu Berceanu, fost ministru al Transporturilor. Firmele Pa&Co si Romprest au cistigat contractul de reparare in februarie 2007. Contractul semnat cu acestea a prevazut efectuarea lucrarilor in sase luni, insa dupa un an nu a fost terminata nici macar repararea unei treimi din pista.

„La mai bine de un an de la momentul cistigarii licitatiei nu s-a finalizat reparatia, ceea ce este de neacceptat. Se discuta marirea contractului la 60 de milioane de euro, de la 3,9 milioane“, a acuzat fostul ministru.

Pa&Co, firma detinuta de omul de afaceri Costel Casuneanu, si Romprest, firma infiintata si administrata de Florian Busca, unul dintre finii lui Miron Mitrea, fost ministru al Transporturilor, au fost numite de Radu Berceanu drept „prim-ministeriale“, fiind in gratiile actualei conduceri a Ministerului Transporturilor.

In replica, la spusele acestuia, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, afirma ca Pa&Co nu va primi bani in plus, va fi schimbata solutia tehnica si va avea loc o noua licitatie. „Nu voi cere bani in plus“, afirma si Costel Casuneanu.

Repararea pistei 2 a inceput prin efectuarea lucrarilor pe o treime din aceasta, astfel incit pe celelalte doua treimi sa poata ateriza si decola avioane de dimensiuni mai mici. Situatia este critica deoarece pista, aflata in reparatie in proportie de 30%, nu va putea fi folosita la intreaga ei capacitate de catre aeronavele delegatiilor NATO, asteptate sa aterizeze peste mai putin de doua saptamini, a afirmat Berceanu.

Pe de alta parte, conducerea Aeroportului ,,Henri Coanda’’ spune ca nefunctionarea pistei 2 la capacitate maxima nu va ingreuna primirea aeronavelor oficiale NATO. Lucrarile derulate pe o treime din lungimea pistei vor impiedica, intr-adevar, aterizarea aeronavelor din categoria DE (spre exemplu Boeing 747, Boeing 777), insa ponderea acestora va fi sub 10% din aeronavele asteptate si au oricum la dispozitie pista 1, spune Cristian Tara, director general AIHCB.

Oficiali implicati in derularea proiectului, care au solicitat anonimatul, confirma ca repararea pistei se desfasoara cu greutate. Lucrarile prevad frezarea stratului de rulare de pe pista, expertizarea dalelor de beton de sub acesta, mari de patru pe patru metri si groase de 40 de centimetri, inlocuirea celor sparte sau fisurate, interventii in stratul de balast de sub pista. Proiectul s-a blocat deoarece circa 60 dintre cele 100 de dale inlocuite de Pa&Co si de Romprest nu au trecut primele teste de rezistenta la compresiune.

Concluziile primelor teste, efectuate in laboratorul societatii CCCF SA, au fost ca multe dale noi nu au nici macar rezistenta celor vechi, de acum 20 de ani. „Problemele pot fi din faza de preparare a betonului sau din cauza nerespectarii tehnologiilor de turnare. Testele au fost refacute ulterior intr-un laborator al firmei Consilier Construct, insa acolo, paradoxal, toate au iesit bune.

Acum se refac testarile la INCERCTRANS. Se pare ca nici rezultatele acestora nu sint stralucite“, a declarat sursa citata. Din cauza nefunctionarii drenurilor pistei, care asigura evacuarea apei pluviale, stratul de pamint de sub aceasta s-a macerat, ridicind o noua problema.

Potrivit lui Cristian Tara, rezultatele celui de-al treilea set de teste la dalele de beton vor sosi in trei saptamini, iar valoarea de majorare a lucrarilor se va incadra in cresterea admisa legal, de 50% din valoarea initiala.

 

Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea