Social

Primarul-turist Videanu isi face un miniguvern in Primaria Capitalei

Edilul-şef, care a fost acuzat că a stat patru luni în străinătate de la începutul anului, va avea un director de cabinet, trei asistenţi de cabinet, opt consilieri personali şi doi curieri personali. Primarul general al Capitalei Adriean Videanu va avea un miniguvern în Primăria Capitalei. Acesta va avea angajaţi plătiţi cu salarii şi indemnizaţii corespunzătoare pentru funcţii de demnitate publică. Potrivit noilor reglementări ale Legii 286 / 2006- care modifică şi completează Legea administraţiei publice locale, funcţia de primar general al Capitalei este asimilată cu cea de demnitar, iar Videanu îşi poate înfiinţa propriul departament. “Cabinetul primarului general” va fi un compartiment distinct, cu un director de cabinet, trei asistenţi de cabinet, opt consilieri personali şi doi curieri personali. Salarizarea personalului din cadrul cabinetului primarului general se va stabili după normele speciale pentru persoanele care ocupă funcţii de demnitate publică. Potrivit Legii nr. 114 – cea a Locuinţei –, atat primarul general cat şi subalternii cu funcţii de demnitate publică au şi privilegiul de a ocupa o locuinţă de protocol pe toată durata mandatului. Primarul Videanu poate fi suspendat din funcţie doar în cazul în care acesta a fost arestat preventiv, dacă nu-şi exercită mandatul în mod nejustificat timp de 45 de zile consecutiv sau în urma unei boli grave , certificate, care nu îi permite desfăşurarea activităţii în bune condiţii timp de şase luni pe parcursul unui an calendaristic. Întrebarea care se pune e ce va face Videanu cu acest miniexecutiv şi cand va avea timp să-l coordoneze. Consilierii municipali PSD l-au chemat recent în faţa Consiliului General al municipiului Bucureşti ca să explice cum a reuşit să cheltuiască în nici şase luni tot bugetul alocat deplasărilor în străinătate. Tot ei au afirmat că, de la începutul anului, primarul general al Capitalei Adriean Videanu şi-a petrecut mai bine de patru luni în străinătate. Noua Legea a administraţiei publice locale mai prevede şi înjumătăţirea numărului consilierilor municipali. Potrivit articolului 29 din Legea 286 / 2006 “, numărul membrilor fiecărui consiliu se stabileşte prin ordin al prefectului, în funcţie de numărul locuitorilor comunei, oraşului sau municipiului”. Pentru Consiliul General al Municipiului Bucureşti noile reglementări prevăd un număr de 31 de consilieri iar pentru consiliile locale ale celor şase sectoare ale Capitalei cate 27 de consilieri. Noua lege deja a născut controverse. Secretarul general al Primăriei Capitalei, Dumitru Stănescu susţine că “ logic ar fi ca această prevedere ( referitoare la numărul consilierilor-n.r.) să se aplice din 2008. Noua lege nu modifică , de exemplu, articolul privind condiţiile de încetare a mandatului unui consilier. Acesta este ales pentru un mandat de patru ani, iar modificările legislative nu-l afectează. Probabil că Ministerul de Interne va face precizările necesare cat mai curand, privind numărul aleşilor locali”. Legea nr. 286/ 2006 a intrat în vigoare pe 18 iulie, odată cu publicarea în Monitorul Oficial, iar acum numărul consilierilor municipali este de 55.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea