Social

Pilotii s-au salvat, McLaren nu

“Sagetile argintii” au primit o amenda de 100 de milioane de euro si le-au fost anulate punctele obtinute in sezonul 2007 al F1, dar Alonso si Hamilton sint liberi sa lupte pentru titlu. Echipa McLaren, lidera la zi atit in clasamentul constructorilor cit si al pilotilor in Campionatul Mondial de Formula 1, a pierdut toate punctele adunate in acest an si a fost amendata cu o suta de milioane de euro, Consiliul Mondial al FIA gasind-o vinovata de a fi folosit informatii despre monoposturile Ferrari in cursele disputate in sezonul 2007. Pe de alta parte, performantele lui Fernando Alonso si Lewis Hamilton – cel care in urma cu citeva luni era considerat cel mai promitator debut din F1 – nu vor fi radiate, ei avind dreptul sa lupte in continuare pentru titlul mondial . Se pare ca sanctiunea initiala prevedea ca “sagetile argintii” sa fie scoase din concurs pentru 2007 si 2008, decizia finala fiind rodul unor renegocieri intre Ron Dennis si Bernie Ecclestone. Astfel, masinile vor fi prezente pe pista duminica, la ultimul Grand Prix european (al 13-lea al sezonului), ce se va desfasura la Spa (ora 15.00, in direct la TVR 1) Evidentele care au condus catre sanctiuni par sa fi fost clare si decizia judecatorilor justa si sustinuta de ceilalti directori de echipe prezenti la audieri, britanicul de origine romana de la Spyker, Colin Koles spunind in jurul prinzului: “Sincer sa fiu, unele lucruri sint foarte evidente”. In tot acest timp, omul de la care a pornit scandalul, Mike Coughlan, fostul designer-sef al echipei McLaren, a recunoscut, intr-un interviu acordat publicatiei germane Autosport, ca a primit documente secrete de la inginerul Nigel Stepney, de la Ferrari, pe care le-a analizat impreuna cu conducatori ai gruparii germane de Formula 1. El a recunoscut ca a discutat despre documentele respective cu directorul executiv Martin Whitmarsh si chiar a facut unele schite pentru directorul tehnic Paddy Lowe, care se ocupa de motoare la McLaren. Informatiile de la Maranello includeau schite despre podeaua monoposturilor Ferrari, despre un element al eleronului spate si despre tehnica de coborire a podelei masinii.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea