Social

Partidele se europenizeaza chinuit prin sloganuri

Partidele si-au stabilit sloganurile menite sa ii atraga de partea lor pe alegatori. Fiind vorba despre primele alegeri europene din Romania, unele dintre formatiunile politice si-au ales sloganuri care sa faca referire, macar de fatada, la eveniment. In mod normal, un slogan poate influenta procentul electoral al formatiunii sau candidatului, in bine sau in rau. In Romania, superficialitatea cu care au fost selectate, in cele mai multe cazuri, sloganurile arata ca partidele planuiesc o campanie fara prea mare legatura cu alegerile europene. Iata care sunt „devizele” sub care principalele formatiuni intra in alegeri: PNL incearca un joc de cuvinte: „EU promovez Romania”, unde EU, impodobit cu stelutele europene, este abrevierea englezescului „European Union”. Liberalii aveau pregatit si un alt slogan - „Promovam oamenii, produsele si valorile Romaniei”, dar s-a renuntat la el, din cauza promovarii, de catre Decebal Traian Remes , a produsului numit caltabos . Pedistii vorbesc despre orientarea lor doctrinara - „Populari in Europa, democrati in Romania”, iar PNG, formatiunea lui Gigi Becali, face o referire, mai bizara, la crestin-democratie: „In slujba crucii europene”. PRM a optat pentru un slogan care pleaca de la numele partidului: „Cu Romania Mare intr-o Europa Unita”. PSD va defila in campanie sub deviza „Pentru o Romanie mai puternica” si cu mesajul „Tu faci oferta”. Liberal-democratii mizeaza totul pe cartea Stolojan - „Toti pentru unul, toti pentru Theodor Stolojan”, mai ales ca este singurul nume cu rezonanta de pe lista PLD. UDMR are un slogan tintit direct catre electoratul maghiar: „Noua descalecare”. Udemeristii nu vor sa descalece in Europa, precum strabunii lor, folosindu-se de cai si sageti , ci isi propun sa cucereasca batranul continent cu idei noi si prin munca. Simbolul – cartoful, iar explicatia poetului Marko Bela este realmente hazlie: „Banalul cartof, la care nu s-a gandit nimeni pana acum... Traieste sub pamant, are o forma nu tocmai frumoasa, este chiar urat uneori, dar uratenia aceasta constituie mancarea de baza in secuime . Nu este doar mancare, ci si sursa care ne da forta”. Presedintele udemerist se inseala totusi: cartoful a devenit, din 1992, simbolul electoral al lui Ion I. Bratianu, candidat, atunci, la Primaria Capitalei. Acesta i s-a potrivit atat de bine, incat toata lumea si-l aminteste ca Bratianu-cartof. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea