Social

Obsesia marimii si maririi la romani

Femeile isi doresc sani mari si buze carnoase. Barbatii cauta astfel de partenere. Si barbatii si femeile isi doresc masini cat mai mari si cat mai "bengoase" si case pe pamant cu cat mai multe camere. Toalele de firma si cat mai scumpe sunt alte "cerinte" obligatorii. Toate acestea au capatat deja dimensiunile unui fenomen. Este obsesia marimii si maririi la romani. In acest fel s-a transformat romanul din punct de vedere psihologic in perioada tranzitiei. Cauzele acestui fenomen ar fi mai multe, este de parere augustin Cambosie, psiholog clinician. "In primul rand, este vorba de cauze istorice. Am stat 50 de ani foarte limitati si oricat de bine am fi castigat nu puteam avea mai mult de un apartament, o Dacia 1300, un televizor color, un frigider si congelator. Orice era in plus insemna ca puteam pierde tot. Aceasta limitare a dus la expansiunea ulterioara. Odata cu schimbarea regimului, in principiu, nu ne mai intreaba nimeni de unde avem si de ce avem atat. In acest fel, putem arata de ce suntem in stare, iar la romani, propria imagine in ochii celorlalti conteaza foarte mult", a explicat psihologul Augustin Cambosie. Este o sintagma socio-culturala sa ai masini cat mai fitoase, casa cu cat mai multe camere. Prosperitatea sociala reprezinta reusita pentru romani. "Mecanismul s-ar putea grefa pe complexul de inferioritate. Si femeile obisnuite apeleaza la marirea de sani, acest lucru facand parte dintr-un proces de modelare, dupa divele momentului. Apoi urmeaza ideea de a frecventa acelasi coafor, de a avea aceeasi masina cu divele. Ca urmare, reusita mea ajunge sa reprezinte de fapt ceea ce au ele", a mai spus Augustin Cambosie, psiholog clinician. La barbati, imaginea reusitei este un aspect falic de hiperpotenta. "Am cea mai mare masina, chiar daca nu stiu de unde se deschide televizorul din spate", a explicat psihologul. Aceasta moda este preluata si din afara tarii. Dar, este de parere psihologul, probabil ca in spatele acestui fenomen este o tragedie. Casa imensa este doar pentru prieteni si pentru vecini. Augustin Cambosie este de parere ca, in spatele acestei probleme, sta complexul de inferioritate, ascuns de societate si de mecanismul de model sau modelare. "Aici are o vina si mass-media, deoarece ofera modele superficiale, deoarece cele de calitate nu mai fac rating. Din pacate, a devenit mult mai interesant sa asculti ore in sir elucrubatiile sentimentalo-sexuale ale nu stiu carei vedete sau sa urmaresti o zi din viata extraordinara a unei starlete fabricate. Multe dintre aceste aceste "modele" sunt staruri fabricate peste noapte, construite dupa o moda de moment", a mai spus Augustin Cambosie. In privinta solutiilor pentru a diminua acest fenomen, mari sperante nu sunt. "Nu se poate face nimic. Este o etapa care va trece, dar nu doar de cativa ani. Acest fenomen exista si afara, dar nu are aceleasi proportii ca in Romania. Se pare ca romanii au aceasta tendinta de a reface toate greselile istorice", a adaugat Augustin Cambosie. "Acest fenomen are radacini istorice, la care se adauga nevoia de identificare, nevoia narcisistica de a dovedi de ce suntem in stare. Un exemplu ca fenomen social este dat de Pamela Anderson . Aceasta a dorit sa devina sex-simbol si si-a marit sanii de atatea ori, incat a ajuns sa se gaseasca singura insuportabila si sa faca apoi operatii de micsorare . Acesta este un proces logic", a conchis Augustin Cambosie, psiholog clinician.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea