Centrul de Planificare Urbanistica si Metropolitana Bucuresti urmareste delimitarea zonei metropolitane in functie de criteriile traditionale, spatial-geografice, social-demografice si economico-functionale. Studiul pentru amenajarea pietonala a zonei Lipscani a reprezentat unul dintre proiectele "puternice" ale expozitiei, alaturi de o serie de proiecte care au in vedere modernizarea strazii Buzesti si a Caii Grivita, in paralel cu reabilitarea retelelor edilitare din aceasta zona. Documentatiile au mai vizat planurile privind principalele puncte de penetratie rutiera a Capitalei (autostrazile Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Craiova), implementarea studiului Jica - nod de transport in Piata Sudului si in Piata Obor, dezvoltarea urbana a strazilor Petre Ispirescu, Campul Mare, intersectia dintre strada Lacul Plopului si strada Novaci, precum si problema spatiilor de parcare. De asemenea, a fost prezentat proiectul pentru constructia unor parcaje subterane in Piata Universitatii, la Gara de Nord , la intersectia Calea Dorobantilor cu Stefan cel Mare, precum si mai multe reglementari pentru zonele aferente spatiilor subterane apartinand Metrorex.
Centrul de Planificare Urbana si Metropolitana Bucuresti a prezentat si o reactualizare a planului urbanistic zonal pentru zona Lacul Vacaresti , unde proiectul are in vedere obtinerea unei circulatii auto coerente, organizarea unor cai de acces si parcaje care sa satisfaca cerintele zonei si sa conduca la rezolvarea nodului de transport de importanta municipala si extramunicipala a Pietei Sudului. In privinta zonelor verzi ale orasului, planurile urbanistice prezentate vizeaza protectia resurselor verzi din zona lacurilor Colentina, zona aferenta Dambovitei, Parcul Herastrau, Parcul Tineretului , Lacul Fundeni, Lacul Vacaresti .