Norica Nicolai critică raportul european privind activităţile CIA

"Eu cred că afirmaţiile sunt fără niciun fel de suport legal şi probator, sunt simple afirmaţii care nu sunt dovedite, din punctul meu de vedere, nici cu privire la Romania şi nici la celelalte ţări menţionate", a declarat senatorul liberal, Norica Nicolai , după ce presa europeană a publicat unele elemente din raportul PE, privind presupusele activităţi ilegale ale CIA pe teritoriul ţării noastre. Senatorul liberal Norica Nicolai , preşedintele Comisiei de anchetă, a respins, miercuri, criticile aduse la adresa ţării noastre în raportul final al comisiei de anchetă a Parlamentului European, care s-a aflat în Romania, în luna octombrie a acestui an. "Romania a fost ezitantă, nu necooperantă, aş vrea să fim foarte clari. Am ezitat să furnizez comisiei de anchetă a PE o serie de documente pentru care legea mă obligă să păstrez confidenţialitatea. Şi le-am explicat că directiva europeană cu privire la datele cu caracter personal îmi impune să fac publice anumite date, doar cu acordul persoanelor respective. Or, acordul celor şapte pasageri despre care este vorba în raportul europarlamentarului Claudio Fava nu-l aveam", a precizat Norica Nicolai. "Spre deosebire de Polonia, unde nu au fost primiţi de nicio instituţie a statului, în Romania au fost primiţi de toate serviciile de informaţii, Ministerul de Interne , Ministerul de Externe , Ministerul Apărării, comisie parlamentară", a spus senatorul liberal. Norica Nicolai îl critică pe parlamentarul european Claudio Fava. "În momentul în care nu cunoşti o situaţie şi nici măcar nu ai avut curiozitatea să o cunoşti, nu-ţi poţi permite să faci afirmaţii lipsite de acoperire în acest domeniu", a mai susţinut Nicolai.

•
  •