Social

Noi reguli pentru transportatorii maritimi din 2008

Comisia Europeana supune zilele acestea dezbaterii publice proiectul privind modificarea legislatiei comunitare antitrust referitoare la transportul maritim. Documentul ofera un cadru legal de analiza, domeniul atins fiind cel al liberei concurente, mai ales in ceea ce priveste stabilirea artificiala a unor preturi sau delimitarea unor zone in care operatorii sa-si desfasoare activitatea. Asemenea practici vor fi interzise din octombrie 2008. Prevederile Regulamentului Consiliului European (EC) 1/2003 lasa companiile sa stabileasca daca intelegerile pe care le semneaza cu partenerii de afaceri, fie ei competitori, furnizori sau distribuitori, contravin sau nu normelor comunitare antitrust. Termenul "intelegere", utilizat in prezentul document, acopera sensurile de contract, asociere, decizie. Prevederile pachetului legislativ privind transportul maritim, care se afla in dezbatere publica la nivel comunitar, urmand sa fie supus aprobarii Parlamentului in 2008, vizeaza sa ajute companiile in acest sens. Exceptii de la liberalizare. Documentul acopera toate sectoarele transportului maritim care se supun legilor concurentei, in special in ceea ce priveste normele antitrust, de la cursele transatlantice la serviciile de curierat . Principiile cuprinse in act ar trebui aplicate pornindu-se de la circumstantele specifice fiecarui caz in parte supus atentiei autoritatilor din domeniu. In sensul prezentului act, serviciile de curierat maritim, folosite in scopuri comerciale, implica transportul cargo, mai ales cel efectuat cu containere , la intervale de timp regulate, si in care destinatia si traseul sunt decise de clienti si nu implica neaparat ancorarea intr-un port folosit si de alte companii. Totodata, orarele si data la care vasul va parasi un port trebuie facute publice in timp util, iar serviciile trebuie sa fie disponibile pentru fiecare solicitant. Cursele neregulate, lungi, in care se transporta volume mari de marfa care nu este stocata in containere, includ o serie de servicii economice importante cum sunt transportul de petrol, produse agroindustriale sau petrochimice. Serviciile de transport maritim utilizate intre statele membre au fost liberalizate la 1 ianuarie 1993. In cazul Greciei, Frantei, Portugaliei, Italiei si al Spaniei, cursele intre zona de coasta si insule au fost liberalizate treptat, tinandu-se cont de specificul si orarele fiecarui tip de serviciu de transport in parte. Astfel, cursele operate intre zona de tarm continental si insule si cele efectuate intre insule au fost exceptate de la interdictii legale din 1999. Totusi, pana in 2004, cursele de pasageri regulate, serviciile de transport usor care implica, de exemplu, utilizarea unor vase cu vele au fost subiectul unor exceptari de la aceasta liberalizare a pietei, in cazul Greciei. (continuarea in Curentul) Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea