Social

Nici campaniile nu mai sint ce-au fost

Majoritatea partidelor politice nu par deloc interesate sa-si promoveze oferta electorala pentru PE. Unele, nici macar candidatii. Daca o fac totusi, arunca in stinga si-n dreapta cu promisiuni. Cu ochii pe fotoliile de parlamentar european , dar cu promisiuni care mai de care mai umflate pentru buzunarele alegatorilor de la Bucuresti si din toata tara - asa arata o parte din programele de campanie electorala ale unora dintre partidele intrate in cursa pentru Parlamentul European. Asta daca exista si daca s-a deranjat cineva sa le faca publice, pentru ca o buna parte din partidele mari si mici s-au rezumat doar la a-si afisa candidatii pe Internet. Reclamele tv se lasa asteptate si la fel cu mici exceptii si afisele electorale. „Pentru o Romanie mai puternica si echitabila“ – acesta este sloganul sub care PSD si-a plasat campania pentru europarlamentare. Dincolo de slogan curg promisiunile: atragerea de investitii straine, cresterea salariului minim pe economie, ajutoare pentru agricultura, introducerea unei pensii minime garantate, bani mai multi pentru medicamente, spitale si invatamint si cit mai multe fonduri europene absorbite. PD in schimb mizeaza pe Basescu. Si doar pe Basescu, pentru ca pe site-ul oficial al partidului nu mai apare aproape nimic altceva. Doar lista eurocandidatilor. Nici pomeneala de oferta electorala sau de slogan. In schimb, afisele democratilor si-au facut, stinghere, aparitia pe unele panouri. Nici PNL nu sta cine stie ce mai bine. In plus fata de lista eurocandidatilor, pagina de Internet a liberalilor mai ofera informatii despre pozitia PNL fata de problematica europeana. Pagina de Internet a PLD in schimb nu se incarca. Deloc. Peledistii au impinzit insa orasele cu afise cu capul de lista al partidului, Theodor Stolojan. Pe site-ul sau, PIN promite solemn: „Ne batem pentru Romania!“ Cum, de ce, in ce domenii ramine deocamdata un mister. Doar eurocandidatii sint acolo. PRM pare mai preocupat sa-si prezinte mandatarul financiar decit eurocandidatii sau oferta electorala. UDMR in schimb si-a facut treaba: a pus la bataie un site bilingv, pe care ajungi insa dind click mai degraba la intimplare pe unul dintre linkurile de pe prima pagina a Uniunii. Asta pentru ca initial totul e in maghiara. UDMR si-a asezat campania sub sloganul „Transilvania in Uniunea Europeana“ si isi trece in revista tintele europene: dezvoltarea regionala, protectia minoritatilor, libertatea dreptului de munca in Europa. Considerat de UDMR pericolul cel mai mare in calea intrarii in PE, episcopul Tokes Laszlo, singurul candidat independent , si-a facut si el o pagina de Internet de campanie bilingva. Una pe care alearga, intr-un joc, dupa niste gindaci. Si conservatorii si-au facut site special de campanie. Ca si cel pesedist, plin de promisiuni. In parte, aceleasi: pensie minima garantata, ajutoare pentru agricultori, pentru medicii care se stabilesc la tara si pentru tinerii care vor sa-si intemeieze o familie si sa-si deschida o afacere. PNG-ul lui Gigi Becali vrea in schimb sa mearga in Europa cu credinta, nadejde si dragoste. Iar pentru asta le face romanilor zece promisiuni printre care: sanse egale pe piata muncii, recunoasterea diplomelor de studii sau promovarea produselor romanesti pe piata comunitara. Liberalii mizeaza pe caltabosi si palinca Liberalii si-au inceput simbata campania electorala in Bucuresti, cu o petrecere in Piata Moghioros, unde au impartit caltabosi si palinca trecatorilor, sustine NewsIn. Potrivit sursei citate, liberalii incearca sa depaseasca prin umor impactul negativ al deja celebrului episod al mitei in care ar fi fost implicat ministrul liberal Decebal Traian Remes , La eveniment au participat candidatii liberali, in frunte cu capul de lista, Renate Weber. Prezent la manifestare, vicepresedintele liberal Ludovic Orban nu a ezitat sa danseze alaturi de participanti, pe ritmuri de muzica populara. „A fost o sarbatoare de Ziua Recoltei si am dorit sa le prezentam candidatii nostri trecatorilor intr-un mediu familial“, ne-a declarat Orban care a negat insa ca acolo s-ar fi servit caltabosi. „S-au servit produse traditionale, un pahar de vin fiert, o tuica. Eu nu am vazut caltabosi“, ne-a spus Orban. Tot liberalii le-au acordat duminica, in cadrul conferintei organizatiei Bucuresti, premii de activitate politologului Cristian Pirvulescu , antrenorului Victor Piturca si poetului Mircea Dinescu. Mitingurile vor fi o raritate in cursa pentru PE Strategiile pregatite de partide pentru eurocampania electorala sint de o amploare mai mica fata de campaniile pentru alegerile nationale. Mitingurile vor fi o raritate in urmatoarea luna. PD este singura formatiune politica care a anuntat oficial ca va cupla campania pentru europarlamentare cu cea pentru referendum. „Vom face campanie din casa in casa. Va fi principalul nostru mod de a lua legatura cu electoratul“, ne-a declarat ieri deputatul Valentin Iliescu. Democratii au programate si citeva mitinguri in unele orase mai mari. Principalii candidati, dar si o parte dintre lideri vor lua parte, de asemenea, la dezbaterile televizate pe mai multe posturi cu acoperire nationala. Alte surse din PD ne-au mai precizat ca, „pe cit posibil, nu vrem sa facem campanie alaturi de PLD“. Intilnirile cu militantii si simpatizantii din toate judetele tarii reprezinta principalele actiuni electorale ale PSD. Candidatii partidului vor fi insotiti in teritoriu, de regula, de Mircea Geoana. „Ne gindim astazi si miine daca vom face si mitinguri. Este riscant sa programezi mitinguri cind nu ai siguranta ca vei avea vreme buna“, ne-a declarat directorul de campanie, Liviu Dragnea. PSD nu va face nimic special pe linie de uninominal. „Cu siguranta, la intilnirile cu oamenii vom fi intrebati despre uninominal, iar noi o sa le explicam in ce constau procedurile si avantajele sistemului“, a mai precizat Dragnea. Nici liberalii nu par hotariti sa mizeze pe mitinguri. „Inca nu am luat o decizie“, ne-a mentionat ieri vicepresedintele Crin Antonescu. „Sint discutii privind organizarea unor mitinguri mai mici, dar nu este inca nimic decis. Probabil vom avea un miting mare, in finalul campaniei, fie la Bucuresti, fie in alt oras mare din tara“, a completat Antonescu. PNL-istii vor insista insa foarte mult pe intilnirile cu cetatenii. UDMR pare a avea cea mai consistenta campanie electorala. „Avem doua niveluri de campanie“, ne-a precizat liderul deputatilor Uniunii, Marton Arpad. „Partea nationala consta intr-o caravana a candidatilor care va strabate toate judetele din Ardeal. In intilnirile cu electoratul, vor fi prezentati principalii candidatii si proiectele noastre. Caravana va sta cite doua-trei zile in fiecare judet. Al doilea nivel, cel local, consta in actiuni organizate in judetele cu populatie preponderent maghiara si se vor concretiza prin manifestari in diverse locatii spatioase - de regula, camine culturale, case de cultura si teatre“, ne-a explicat Marton Arpad. UDMR va incheia campania pe 18 noiembrie, iar ministrul Borbely Laszlo a facut un anunt-soc, neexcluzind invitarea sefului statului la manifestarea finala: „Nu avem nici o retinere ca domnul presedinte sa vina la aceste manifestari, asa cum a fost si in Secuime si nu este nici un fel de problema. Sintem o tara democratica si UDMR este o organizatie deschisa“. PRM a „impartit“ tara in patru zone. „Vom merge cu primii cinci candidati la patru lansari regionale: Banat, Ardeal, Moldova si Bucuresti. In fiecare zona vor participa si candidatii locali. Nu avem programat vreun miting. Ne mai bazam pe intilniri cu cetatenii si pe dezbaterile televizate“, ne-a declarat ieri senatorul Valentin Dinescu, seful de campanie al partidului. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea