Social

Moartea sperie asigurarile de viata

Romanii isi asigura casa, masina sau alte bunuri, dar ignora protectia financiara si asigurarea de viata , pe motiv ca nu vor sa se gindeasca la moarte. Aproximativ 74% dintre romanii neasigurati considera ca nu isi permit asigurarea de viata, iar 52% sint nehotariti in privinta nivelu-lui de protectie de care au nevoie, potrivit unui studiu al Asociatiei LIMRA. Asigurarea de viata, inutila pentru tineri Peste 40% dintre persoanele neasigurate sustin ca le este teama sa nu ia o decizie gresita, iar alti 40% prefera sa investeasca in alte produse financiare. Aproape 30% afirma ca nu le-a fost prezentata nici o oferta de asigurare de viata , in timp ce 20% refuza sa se gindeasca la asigurari de viata, motivind ca este neplacut sa te gindesti la moarte. Romanii manifesta atitudini diferite fata de protectia financiara si asigurarile de viata, in functie de mediul social, educatie si virsta. „O prima atitudine este tipica tinerilor intre 25 si 35 de ani, care sint preocupati de prezent si considera ca asigurarea de viata si protectia financiara nu sint prioritare la aceasta virsta“, sustin reprezentantii ING Asigurari pe Viata. O a doua categorie include persoanele cuprinse in segmentul de virsta 45-55 de ani, pentru care incheierea unei asigurari de viata echivaleaza cu a accepta apropierea mortii si considera ca este inca prea devreme pentru a se gindi la asa ceva. „Desi se gindesc foarte mult la viitor, prioritatile lor sint sa economiseasca pentru situatii neprevazute, precum intrarea in somaj sau imbolnavire“, adauga reprezentantii ING Asigurari pe Viata. Romanii cu joburi riscante vor asigurare Persoanele intre 35-45 de ani care au o situatie financiara confortabila sint increzatoare in potentialul si viitorul lor si sint intotdeauna deschise pentru noi oportunitati de investitii, potrivit aceluiasi studiu. „Cei care fac parte din aceasta categorie sint deschisi la noi oportunitati, iar atitudinea lor este de genul: poate fi o idee“, spun reprezentantii ING Asigurari pe Viata. A patra atitudine este tipica pentru cei ale caror ocupatii implica un risc mare pentru vietile lor, indiferent de virsta pe care o au. In cazul lor, asigurarea de viata este perceputa mai mult ca o obligatie a angajatorului, iar atitudinea este: „Da, vreau, dar cine plateste pentru ea?“. Cheltuielile romanilor Romanii din mediul urban cheltuiesc 1,6% din veniturile lunare nete pentru asigurari, 28% pentru utilitati si 27% pentru cheltuieli generale. Pentru imbracaminte, romanii renunta la 10,6 % din venituri si la peste 6% pentru petrecerea timpului liber, asa cum arata un studiu realizat de GFK Romania.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea