Social

Masochism, nuditate si gratie

Primele seri ale „eXplore dance“, un eveniment organizat de Centrul National al Dansului , au adus publicului nume mari si spectacole socante. Asa cum se anunta chiar prin numele festivalului, „eXplore dance“ este un eveniment mai putin obisnuit pentru cei cu gusturi traditionale, majoritatea spectacolelor fiind relativ greu digerabile. Fara o minima pregatire teoretica, spectatorul poate fi socat de unele dintre momentele artistice, care nu folosesc ca mijloc de comunicare vreo forma de armonie sau ritmicitate pe care publicul sa o prinda instinctiv. De exemplu, unul dintre spectacolele de luni, „Retrospective Exhibitionist“, conceput si interpretat de americanul Miguel Gutierrez, cunoscut dansator si muzician care lucreaza in Brooklyn, a pricinuit in rindurile publicului reactii puternice, artistul ce performa nud fiind intimpinat cu hohote de ris sau chiar exclamatii de groaza. Momentul care a tinut cel mai tare spectatorii cu sufletul la gura a fost cel in care Miguel Gutierrez a interpretat o melodie facind „podul“ nud, dupa ce, in prealabil, si-a aprins o luminare si a asezat-o sub el, in dreptul feselor. Treptat, cineva mai adauga cite o carte voluminoasa sub luminarea cu pricina astfel incit, la un moment dat, cei din primele rinduri au putut simti miros de piele pirlita, desi artistul continua sa cinte cu o expresie degajata. De fapt, Gutierrez si-a propus prin acest performance sa analizeze si sa concretizeze ceea ce „prezinta si ceea ce simte interpretul“, cautind vulnerabilitatea laturilor infatisate celorlalti. Acest tip de moment integrat intr-un performance nu este insa numai o particularitate a artistului din Brooklyn printre cei invitati la Festivalul „eXplore dance“, intrucit si dansatorul croat Matja Ferlin si-a inceput marti spectacolul „Sad Sam“ cu aproape toata pielea fetei prinsa in numerosi clesti de rufe, care i-au lasat, dupa ceva vreme, urme adinci si insingerate. Cei mai multi artisti testeaza diferite zone ale umanului in performance-urile lor, de la limite ale rezistente fizice la durere - amintind adesea mai mult de fachiri indieni decit de arta - la erotic si pina la bizar si fantastic, asa cum a facut mai ales Osman Kassen Khelili, coregrafa de origine braziliana , intr-un superb spectacol, „From...ages, mains tenant“, de-a lungul caruia, imbracata intr-o rochie scurta, rosie si pe tocuri de aceeasi culoare a desfasurat figuri complicate cu propriul cap mascat de un cap de vaca impaiata. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea