Social

Liderii, intre angajati si sefi

Organizatiile au ca prioritate asigurarea unui management profesionist. Programul de training cu tema „ Leadership si delegare “ le vine in ajutor middle si top managerilor. Un nou program de training in varianta open, pentru manageri, este organizat de Compass Training, in perioada 4-5 mai, la Bucuresti. Obiectivele cursului vizeaza prezentarea modalitatilor de gestionare mai eficienta a situatiilor dificile, din postura de lider in cadrul organizatiei, si de imbunatatire a procesului de comunicare cu superiorii si subordonatii. De asemenea, trainingul are ca scop identificarea trasaturilor de baza pe care trebuie sa le aiba un lider si testarea propriilor abilitati de lideri, identificarea caracteristicilor fiecarui stil de leadership si a metodelor de adaptare a stilului la situatii impuse si corelatiile intre tipuri de subordonati si stiluri de leadership. Profesionalismul, prioritate zero In Romania anului 2007 organizatiile au ca prioritate asigurarea unui management profesionist. „Asa ceva ramine inca un deziderat, pentru ca presupune o combinatie de experienta practica , cunostinte teoretice despre management, un set de conditii adecvate la locul de munca curent, pentru a se putea utiliza abordari profesioniste de management. Exista modele, termeni de specialitate, instrumente si tehnici speciale, un limbaj adecvat si canale de interconectare cu alte functii ale organizatiei, precum si un climat organizational, un numar critic de alti colegi care vor sa promoveze un mod de lucru profesionist. Pe cineva il poti invata cum sa faca corect o activitate, insa nu ii poti garanta obtinerea unei performante, deoarece aceasta depinde de constanta motivatiei persoanei in cauza. Numai in cazul unei organizatii de o anumita marime si complexitate se poate vorbi de management profesionist, iar leadership-ul vine abia dupa“, spune Constantin Turmac, Managing Partner&Certified Trainer, Compass Training. Sefii sint conservatori Leadership-ul reintroduce o relaxare a normelor, o explorare, o limitata divergenta, daca si cind o organizatie matura si profesionista poate sa isi asume responsabilitatea abordarilor diferite de cele deja cunoscute si isi si atinge obiectivele. „In ciclul de viata al unei organizatii, incepi ca entrepreneur, adica asiguri un stadiu de productie, cresti si pentru stabilitate si consolidare, parametrizezi, extragi «best practice» si introduci un sistem de management, apoi variezi si deci introduci leadership sau alte elemente cu functie comparabila“, spun cei de la Compass Training. Obiectivul unui manager profesionist nu este sa-i placa oamenii cu care lucreaza si nici sa-i schimbe. Obiectivul sau este de a le valorifica calitatile. „Managerul si liderul sint la limita diferentierii. Un manager administreaza un sistem bine pus la punct si parametrizat, pe cind un lider schimba o situatie existenta cu o alta. Managerul mai degraba este conservator si se opune schimbarii, in timp ce liderul nu suporta monotonia si mereu schimba cite ceva. Astfel, cei doi sint antagonici si complementari“, mai spune trainerul Constantin Turmac. Solutiile extreme dau gres Toate eforturile pentru o transformare de succes imbina un bun leadership cu un bun management. In cazul managerului, eforturile de transformare nu duc nicaieri. Rezultatele pe termen scurt sint posibile, mai ales prin reducerea costurilor, prin fuziuni sau achizitii. Programele de transformare reala au insa un inceput dificil, iar schimbarile pe termen lung se obtin destul de rar. „In Romania exista deja o larga bibliografie si solutii prezentate ca foarte facile care promit, in citeva ore sau slide-uri, trecerea unor organizatii din stadiile curente (de multe ori critice) la stadii performante, fara parcurgerea etapelor intermediare, care sint obligatorii, desi necesita un efort sustinut al intregii organizatii. Deci nu sint deloc plauzibile solutiile de extrema, de care tot auzim, si care ar consta fie in venirea unui singur supermanager profesionist sau a unui superleader. Orice implementare necesita o schimbare organizationala in care trebuie sa faci schimbari cu majoritatea echipei manageriale“, sustine Constantin Turmac.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea