Social

La o bere cu Shakespeare

Cultura este intotdeauna consumata cu mai multa pofta linga o bere si cu o tigara in coltul gurii decit la tol festiv si in cadru solemn. Cea mai buna metoda de a populariza un eveniment cultural este tocmai transpunerea lui intr-un eveniment cool, imbracat intr-o forma alternativa si presarat cu citeva elemente underground, chiar daca cele din urma nu se regasesc, de multe ori, decit in locatia in care este plasat evenimentul. Piesele de teatru din Club A sau Green Hours au intrat de mult in banalitate, iar cenaclurile de club sint deja la ordinea zilei. Teoretic, orice tip de concert se preteaza la spatiul si atmosfera de club, fie ca e vorba de muzica de camera asezonata cu proiectii video intr-unul dintre cele mai cool cluburi din Capitala, Embryo, fie ca e vorba de concerte de jazz in localuri de gen. Lansari cu fite In ultimul timp, lansarile de carte au tendinta sa isi mute locatia din spatii mai mult sau mai putin sobre cum sint institutele de cultura, librariile sau bibliotecile in cluburi din ce in ce mai underground, iar discursurile placide si interminabile ale criticilor literari au fost inlocuite cu concerte rock , prezentari de moda si petreceri. O astfel de lansare a fost cea a colectiei „Chic“ de la Polirom, care a avut loc in clubul Temple. „Am cautat un loc central unde sa ne aducem publicul. Irina Schrötter a creat o linie de haine special pentru eveniment, si am avut o serie de invitati din presa si din rindul vedetelor“, spune Oana Boca, responsabil al Departamentului de PR al editurii. „Ideea principala a fost umanizarea evenimentului si transformarea lui intr-unul viu si relaxat“, a completat ea. O carte si-o bere Un alt exemplu de acest gen a fost lansarea romanului „Luminita, mon amour“, de Cezar Paul-Badescu, in Utopia, un club de rockeri recunoscut pentru concertele hard si heavy. „Am gindit lansarea impreuna cu concertul Kumm. Sint multe trupe care au acelasi public ca si noi“, explica Oana Boca. In felul acesta, cartea a putut avea acces la un public tinar, interesat, dar suficient de comod sau preocupat mai degraba de distractie, care nu ar fi venit doar pentru evenimentul cultural in sine. Aceasta tehnica de a impusca doi iepuri deodata este si eficienta, si usor de pus in practica. „Cind stai cu o bere in fata, fumezi si vorbesti despre carte, e mult mai placut si relaxant decit daca toata lumea sta ca la scoala si asculta discursul criticilor si autorilor“, explica Oana. Teatru de Laptarie In Laptarie se joaca cu sala plina pina la refuz piesele tinerei regizoare Chris Simion, desi multa lume nu se raporteaza la acest tip de reprezentatii ca la ceva „serios“, ci mai degraba ca la un soi de distractie. „Avantajul principal al acestui spatiu este libertatea. Trebuie sa iti asumi optiunea de text, viziunea regizorala, succesul si esecul“, spune regizoarea. „Pe de alta parte, iti trebuie mai mult curaj, pentru ca nu ai in spate o echipa tehnica. Eu centrez, eu dau cu capul, si imi asum asta“, completeaza ea. In aceasta perioada, in Laptaria Enache se joaca „Dragostea dureaza trei ani“, o adaptare dupa cartea excentricului autor francez Frédéric Beigbeder, iar azi are loc premiera oficiala a piesei „Hell“, de Lolita Pille, in prezenta autoarei. Cultura de Club A Club A are deja o traditie in organizarea actiunilor culturale. Unul dintre evenimentele care au rezistat in timp este „Poeticile cotidianului“, organizat de Razvan Tupa. La fiecare editie se discuta pe marginea ultimelor aparitii editoriale, de cele mai multe ori in prezenta autorilor, creindu-se contextul unei dezbateri publice necesare in acest moment pe scena culturala bucuresteana. „Muzica live, recitaluri si discutii cu autorii“ sint ingredientele unui produs care atrage in fiecare joi seara citeva zeci de tineri hotariti sa puna literatura la cale. Café Theatre este un alt eveniment marca Club A, in cadrul caruia sint prezentate piese de teatru alternativ. Serile dedicate culturii muzicale sint deja arhicunoscute in rindul amatorilor. Cultura la butoane Sesiunile de DJ-ing la pachet cu performance-uri vizuale sint la mare moda in ultimii ani si capata o amploare din ce in ce mai mare. Evenimentele celor de la AVMotional sint deja extrem de populare, iar un nume ca Electric Brother poate umple aproape orice club. Pe de alta parte, daca un club este plin la un astfel de eveniment nu inseamna neaparat ca exista un interes al publicului larg pentru acest tip de cultura, ci ca sint destul de putine evenimente de acest tip. In plus, oamenii care merg in cluburi, la petrecerile date la MNAC sau la alte asemenea evenimente sint aproximativ aceiasi.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea