Social

La Galeria Irecson

Saptamana aceasta Galeria Irecson, aflata aproape de cheiul Dambovitei, la inceputul Caii Victoriei, a vernisat o expozitie de pictura "la doua voci ". Gabriel Cercel si Ruxandra stefana Munteanu sunt artisti care in ultimii ani s-au facut cunoscuti prin perseverenta demersului lor artistic. Generatii diferite, ei si-au reunit cu acest prilej lucrarile fiindca, in pofida deosebirilor evidente, exista un fond comun al amandurora, determinat de ceea ce s-ar putea numi cunoasterea prin arta. Mai presus de un figurativism obedient, cei doi exploreaza zone ale imaginarului exprimat in cazul lui Gabriel Cercel prin trei arhetipuri principale, pasarea, pestele, femeia, in cazul Ruxandrei, prin labirint. Intr-o referinta critica, Corneliu Antim a vorbit despre influenta artei exotice mexicane si africane exercitata asupra artei lui Gabriel Cercel. Intr-adevar, tablourile sale atrag imediat atentia vizitatorului prin forta cromatica, printr-o bucurie de a picta fara pic de parcimonie, amintindu-ne astfel de lumile paradisiace ale lui Gauguin ori chiar de Picasso, datorita inclinatiei spre un fel de cubism spectaculos. De altfel artistul ne invita spre un univers esentializat in care omul este eliberat de conventii si vede tot ce-l inconjoara intr-un limbaj primar al elementelor care se structureaza conform celor trei motive enuntate mai sus. In viziunea Ruxandrei Munteanu, chiar si asemenea entitati fundamentale dispar. Pe artista o intereseaza doar schita, urma labirintica lasata in creatie de zborul unei pasari fabuloase sau de furisarea unui peste mitologic prin adancurile creatiei. Drumul spre sine poate fi deviza acestui tip de lucrari care, in ciuda naturii lor nonfigurative, nu esueaza intr-un abstractionism ilizibil. Pot fi considerate si simple panoplii decorative pe care le privim pentru frumusetea unor impletituri surprinzatoare. Cu toate acestea, observam ca fiecare curba si acolada fac parte dintr-un alfabet straniu, prin care necunoscutul devine cunoscut. Cele doua trepte, parter-etaj, ale expozitiei mixte de la galeria Irecson formeaza o constructie gandita, elaborata, si nu sunt rodul unei dispuneri aleatorii. Astfel, din strada cotidianului tern pasim in plina splendoare coloristica, apoi urcam spre limbajul semnelor fara nici un referent. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea