Social

La CFR negocierile au esuat, greva continua

Greva de la calea ferata continua, dupa ce ultima runda de negocieri programata intre administratia societatilor feroviare de marfa si calatori si sindicate s-a soldat cu un nou esec, ieri. Astazi, conflictul se muta la tribunal, instanta urmand sa judece a doua solicitare a administratiei de a declara ilegal protestul feroviarilor.
Discutiile programate ieri intre administratiile CFR Marfa si CFR Calatori si salariatii aflati in greva s-au incheiat la fel cum au inceput: fara rezultat. Administratia nu si-a modificat cu nimic oferta financiara, sindicalistii nu si-au schimbat nici ei pozitia. Negociem ca ne obliga legea, nu ca am reusi sa obtinem ceva.

Noi am cerut foarte clar o crestere a salariilor cu 10,7%, conditii mai bune de munca si tichete de masa , iar administratia ne promite doar tichete de masa. De parca am putea sa platim cu ele energia electrica", ne-a spus ieri Voicu Sala, liderul mecanicilor de locomotiva.

Reprezentantul salariatilor s-a aratat extrem de suparat atat pe administratorii celor doua companii cat si pe premierul Calin Popescu Tariceanu. Pana acum, ni se spunea ca nu sunt bani. Acum, vin cu argumentul nu ne lasa Fondul" (Fondul Monetar International -n.r.).

Iar premierul considera ca tichetele de masa sunt suficiente. Cred ca dansul nu stie care este valoarea unui tichet si ce inseamna cinci tichete de masa, altfel nu cred ca spunea asa ceva", a spus Sala.

Negociem pentru ca ne obliga legea, nu ca am obtine ceva"

Reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca administratiile companiilor si-au imbunatatit oferta, in ceea ce priveste conditiile de munca.

Au gasit resursele financiare necesare pentru a asigura modernizarea locomotivelor, reparatia acestora, echipament de protectie sau imbunatatirea conditiilor de repaos pentru mecanici", ne-au declarat ieri oficiali din cadrul Ministerului. Acestia au recunoscut insa ca propunerea nu a schimbat cu nimic atitudinea sindicalistilor, astfel ca greva continua.

Ca si in primele patru zile de protest, pe calea ferata vor circula astazi doar o treime din trenurile rapid, personal sau accelerat. Lista trenurilor aflate in circulatie poate fi consultata pe site-ul www.cfr.ro.

Saptamana trecuta, ministrul Transporturilor Gheorghe Dobre a spus ca nu are bani sa plateasca salariile la calea ferata pe intreg anul 2005, astfel ca iese din discutie orice cerere de marire de leafa.

Vineri, sindicalistii au anuntat ca au descoperit o solutie pentru a face rost de banii necesari majorarii lefurilor. Am descoperit ca ministerul este dator companiei CFR Calatori cu 1.000-1.400 de miliarde lei.

Daca ministerul plateste, cu acesti bani s-ar putea acoperi cresterea solicitata. Administratia a respins insa solutia, spunand ca ar incalca recomandarile FMI", a explicat liderul mecanicilor. Societatile CFR Calatori si CFR Marfa se afla pe lista companiilor de stat monitorizate de Fondul Monetar International, in privinta salariilor.

Regula aplicata in cazul societatilor cu pierderi monitorizate consta in plafonarea fondurilor de salarii. Liderul mecanicilor de locomotiva respinge insa argumentul administratiei, spunand ca nici una din societatile in cauza nu are pierderi, ci dimpotriva.

CFR Marfa a incheiat anul 2004 cu profit de 300 de miliarde. Societatea care a inregistrat pierderi este CFR Infrastructura , acolo unde nu se pot da nici tichete de masa, spune Voicu Sala. Indiferent de argumentele aduse de fiecare dintre cele doua parti, conflictul se muta astazi din nou la tribunal.

Dupa ce in prima zi de greva, instanta a respins cererea privind declararea grevei ca ilegala, administratiile companiilor de marfa si calatori au revenit cu o alta solicitare. De aceasta data, avocatii cer suspendarea protestului pe motiv ca nu participa toti angajatii.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea