Social

# cereale pentru copii #cereale copii #alimentatie sanatoasa copii #alimente copii # alimentatie copii

INTERVIU ACASA.RO Irina Siminenco, Corporate Affairs Nestle Romania: "Inspiram copiii sa aiba vieti mai sanatoase si mai fericite"

Una dintre principalele preocupari ale parintilor este asigurarea unei alimentatii sanatoase pentru copii. Tocmai din acest motiv, Nestle acorda o atentie deosebita cerealelor destinate copiilor, si nu numai, reducand considerabil consumul de zahar si crescand aportul nutritiv al acestora. Mai mult, compania desfasoara activitati de constientizare a populatiei privind o alimentatie sanatoasa, atat pentru copii cat si pentru adulti, luptand astfel pentru combaterea obezitatii, care prezint o problema reala pentru Romania.

Acasa.ro a stat de vorba cu Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager Nestle Romania, pentru a afla cat de importanta este alimentatia copiilor pentru companie, dar si cum se desfasoara programele de educare a populatiei in ceea ce priveste alimentatia si cum sunt acestea primite de romani.

Reporter:  Cantitatea de zahar din cerealele destinate copiilor a fost redusa considerabil. Cat de importanta este alimentatia copiilor pentru companie?

Irina Siminenco, Manager Nestle Romania: "Pentru noi, alimentatia copiilor este foarte importanta. Ne dorim sa pastram acelasi gust delicios al cerealelor cu care ne-am obisnuit deja consumatorii, asigurand in acelasi timp un profil nutritional echilibrat. Pe parcursul anilor, am reusit sa reducem continutul de zaharuri din cerealele pentru mic dejun, avand acum in medie 7,6g per portie, echivalentul a 18% din cantitatea recomandata pentru copii. In plus, recent am lansat noua reteta NESQUIK ALPHABET cu 46% mai putine zaharuri fata de restul categoriei de cereale pentru mic dejun de pe piata din Romania."

Rep.: Pe langa reducerea cantitatii de zahar din cereale ce alte masuri au fost luate in ceea ce priveste aportul nutritiv al acestora?

Irina. S.: "Contribuim permanent la imbunatatirea produselor noastre si investim in dezvoltarea acestora. In acest sens, reformularile de produse se concentreaza pe cresterea continutului de cereale integrale, fibre, eliminarea aromelor artificiale si fortifierea cu minerale si vitamine esentiale. Am adaugat in majoritatea cerealelor de mic dejun pentru copii vitamine din complexul B (B1, B2, B3, B6 si acid folic), vitamina D, calciu si fier intr-o cantitate de minimum 15% din necesarul zilnic. Vitamina D si fierul au o importanta deosebita, fiind micronutrientii cei mai deficitari in alimentatia copiilor."

Rep.: Ce reprezinta initiativa globala „Nestlé for Healthier Kids” si cum se aplica aceasta la nivel local?

Irina. S.: "Initiativa „Nestlé for Healthier Kids” isi propune, la nivel global, sa contribuie la asigurarea unui stil de viata mai sanatos pentru 50 de milioane de copii pana in anul 2030. Punem accent pe inovatie atat in materie de produse, cat si in materie de programe educationale si pe reformularea produselor din portofoliu pentru a satisface nevoile nutritionale ale copiilor. In anul 2018, compania a lansat la nivel global peste 1.300 de produse mai nutritive, cu 30% mai mult decat in 2017. In Romania, reformularile de produse se concentreaza pe cresterea continutului de cereale integrale, fibre, reducerea continutului de zaharuri si fortifierea cu vitamine si minerale esentiale. De 8 ani (2011 – 2019) inspiram copiii sa aiba vieti mai sanatoase si mai fericite."

Rep.: Ce semnificatie are „Ziua Internationala a Familiei” pentru Nestlé Romania?

Irina. S.: "In anul 2018, de „Ziua Internationala a Familiei”, compania a anuntat initiativa globala „Nestlé for Healthier Kids”, in prezent fiind deja o traditie ca pe data de 15 mai, angajatii sa sarbatoreasca „Ziua Internationala a Familiei” impreuna cu SOS Satele Copiilor Romania. Acest eveniment este o oportunitate de a desfasura activitati de voluntariat cu angajatii nostri, dar si de a petrece timp de calitate cu familiile angajatilor si copiii din Satele Copiilor Romania. In acest an, cu sprijinul Maggi, voluntarii au cultivat plante aromatice, astfel incat fiecare copil de la SOS Satele Copiilor din Bucuresti sa poata beneficia de gust si aroma la fiecare masa. De asemenea, compania sprijina SOS Satele Copiilor Romania cu donatii prin care asigura pentru un an un mic dejun sanatos pentru toti copiii asociati in grija sa, in toate cele trei locatii: Bucuresti, Hemeius si Cisnadie."

Rep.: Stim ca Nestlé lupta pentru educarea populatiei in ceea ce priveste o alimentatie sanatoasa. Cum se desfasoara campania de educare la nivel global? Dar la nivel local?

Irina. S.: "La nivel global, pana la sfarsitul anului 2018 am reusit sa educam prin programele desfasurate 29 milioane de copii. In Romania, Nestlé este Membru Fondator al miscarii nationale „Si eu traiesc sanatos!”– SETS, proiect national initiat de catre Fundatia PRAIS si care se inscrie in programul „Healthy Kids” desfasurat la nivel global de catre Nestlé. Inca de la lansarea acestei initiative la nivel local au fost implicati mai mult de 150.000 copii din 6 orase din Romania precum Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Ploiesti, Roman si Otopeni, precum si in 14 comunitati rurale din judetele Timis si Prahova. Ambitia noastra pentru Romania si tarile din regiune este ca initiativa globala „Nestlé for Healthier Kids” sa ajunga la 425.000 de copii si la 800.000 de parinti pana in anul 2030."

Rep.: Pe langa campaniile de educare in ceea ce priveste o alimentatie sanatoasa, compania a dezvoltat programul „Nestlé Needs Youth”, care se desfasoara si in Romania. Cum a luat loc acest proiect si cum se desfasoara la nivel global? Dar la nivel local?

Irina. S.: "„Nestlé needs YOUth” este o initiativa dedicata tinerilor din intreaga lume, iar compania se angajeaza sa ajute 10 milioane de tineri din intreaga lume sa aiba acces la oportunitati economice si de cariera. Aceasta initiativa reuneste la nivel global toate eforturile de sustinere a tinerilor din intreaga lume, intreprinse fie in mod separat, fie in colaborare cu alte companii. Rezultate pe care le-am avut pana in prezent prin aceasta initiativa au fost neasteptat de bune. De exemplu, la nivel local am creat 546 de locuri de munca, 182 de pozitii pentru stagii de practica si am organizat 94 de evenimente prin care am ajuns la 3.000 de tineri. In plus, prin programul „Alliance for YOUth” am creat 15.500 de locuri de munca, 644 de pozitii pentru stagii de practica si 224 de evenimente, prin care am ajuns la 18.000 de tineri."

Rep.: Cu totii stim ca mediul inconjurator este in pericol din cauza industiei si nu numai. Cum contribuie compania la salvarea mediului? Ce masuri antipoluare au fost luate pana in prezent?

Irina. S.: "Ne-am luat angajamentul de a imbunatati constant gestionarea oricarei resurse naturale si de a identifica modalitati de utilizare a unor resurse regenerabile, cu scopul de a proteja mediul inconjurator in toate tarile in care activeaza. Compania a facut cunoscuta initiativa globala prin care si-a propus sa foloseasca pana in 2025, 100% ambalaje reciclabile sau reutilizabile, concentrand eforturile atat in directia reducerii cantitatii de materiale din plastic utilizate, cat si deruland in mod constant actiuni de informare si educare a consumatorilor.

Una dintre aceste metode este de a ajuta consumatorii sa elimine in mod corect ambalajele din plastic, etichetandu-le cu informatii pentru reciclare. Obiectivul nostru este ca pana in anul 2020 sa reducem cu 140.000 de tone cantitatea de ambalaje pe care o folosim si sa imbunatatim continuu performanta de mediu a ambalajelor noastre. Pentru ca aceasta abordare sa aiba rezultate, compania joaca un rol activ in dezvoltarea unor sisteme eficiente de colectare, sortare si reciclare, colaborand cu partenerii si asociatiile din domeniu pentru a explora diferite solutii de ambalare pentru a putea reduce utilizarea materialelor plastice.

De asemenea, protejarea si conservarea resurselor de apa reprezinta o prioritate globala pe care compania o respecta si careia i se aliniaza prin masuri clar definite, menite sa aduca un impact pozitiv asupra mediului. De aceea, angajamentul nostru pe termen lung este acela de a proteja mediul inconjurator si de a preveni eliminarea deseurilor in mari, oceane si cai navigabile, avand ca obiectiv pentru anul 2020 zero deseuri depozitate la groapa de gunoi. In acest sens, cu ocazia Zilei Mondiale a Oceanelor, angajatii Nestlé din Romania au desfasurat actiuni de ecologizare de-a lungul Dunarii si la malul Marii Negre, unde au fost colectate peste 10 tone de deseuri, care ulterior au fost transmise catre reciclare si valorificare. In plus, Fundatia PRAIS, in parteneriat cu Nestlé for Healthier Kids, a organizat in scoli o campanie de educare a elevilor din clasele primare pentru cresterea gradului de constientizare a importantei protectiei mediului. In acest fel, informatii esentiale despre importanta protejarii si reducerii poluarii apelor planetei au ajuns la 2.500 de elevi si peste 80 de cadre didactice din Bucuresti."

Rep.: Ce planuri de viitor aveti si cum vor schimba acestea in bine sanatatea copiilor? Dar a adultilor?

Irina. S.: "In Romania, 50% dintre persoane sufera de obezitate si de supraponderabilitate, iar Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda sa fie luate masuri in ceea ce priveste evolutia accelerata a obezitatii la copii prin indrumarea acestora spre activitati sportive, dar si prin limitarea grasimilor si zaharului din alimente si racoritoare. Noi credem cu adevarat in puterea exemplului si impreuna am alergat aproximativ 3.000 km, sustinand o cauza sociala: Fundatia Olimpica Romana. In plus, depunem toate eforturile pentru a oferi oamenilor si familiilor o viata mai sanatoasa, contribuind la dezvoltarea si prosperitatea comunitatilor, sustinem diversitatea si ocuparea corespunzatoare a fortei de munca, respectam resursele naturale pe care le lasam generatiilor viitoare. Pentru a continua misiunea, avem 5 promisiuni tinute zi de zi:

  • Promisiunea 1: Imbunatatim continuu produsele - Cerealele pentru diversificare contin mai mult de 60% din necesarul zilnic de fier pe portie, precum si Vitamina C, care ajuta la absorbtia fierului in organismul celor mici.
  • Promisiunea 2: Sustinem un stil de viata sanatos - Promovam un stil de viata sanatos pentru copii, prin sustinerea si dezvoltarea unor programe specifice.
  • Promisiunea 3: Imbunatatim permanent viata animalelor de companie - Oferim hrana de calitate, special conceputa pentru varsta, talia sau starea fiziologica a animalelor de companie, care contine nutrientii de care au nevoie.
  • Promisiunea 4: Promovam dezvoltarea tinerilor - Imbunatatim continuu retetele produselor Joe prin reducerea continutului de zaharuri si grasimi saturate, pastrand in acelasi timp gustul unic al napolitanelor Joe.
  • Promisiunea 5: Respectam mediul inconjurator - Oferim sprijin si ne implicam activ, cu ajutorul angajatilor, in activitati de protectie a mediului inconjurator."

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea