Social

Gramatica romana se schimba de la anul

Profesorii evaluatori de la testele nationale nu au depunctat elevii pentru greselile care au aparut in baremul de corectare. „Daca este propozitia circumstantiala atributiva sau circumstantiala de timp nu influenteaza cu absolut nimic punctajul final al elevilor care au participat la proba scrisa de la limba si literatura romana“, spune Teodor Cimpeanu, profesor evaluator de limba romana si profesor la Scoala 133. Elevii inteligenti aleg atributiva Luiza Trusca, inspectoare de limba romana la Inspectoratul Scolar Bucuresti, spune: „Daca este vreun profesor care depuncteaza il maninc de viu“. Cu toate ca profesorii recunosc ca baremele de la limba romana sint gresite, foarte rar s-au gasit raspunsuri corecte. „Eu, din 50 de lucrari am gasit doar unul care a spus ca este atributiva. In judete, informatia asa a ajuns, ca trebuie sa corectam dupa vechea gramatica . Numai un copil inteligent o ia atributiva, si nu vad de ce sa-l depunctez“, spune Teodor Cimpeanu. „Noi inca nu stapinim noua gramatica“ De fapt, punctarea se face, conform unei adrese a ministrului Educatiei, dupa gramatica veche a limbii romane, pe motiv ca cea noua va intra in vigoare din anul scolar 2006-2007. Mai mult, „noi inca nu stapinim noua gramatica, trebuie sa ne mai uitam pe ea“, spune profesorul Cimpeanu. Inca din februarie anul acesta, reprezentantii Ministerului Educatiei anuntau ca noua gramatica nu va fi luata in calcul la aceste teste nationale . Inspectorul scolar Cristian Alexandrescu spunea ca ei vor primi treptat toate informatiile si tot treptat vor fi impuse in scoli: „Daca facem totul repede, va iesi o nebunie. Intii va fi o perioada de dezbatere“. Liliana Preoteasa, care conduce Directia pentru invatamint preuniversitar din Ministerul Educatiei, spune ca profesorii oricum vor aplica noua gramatica in scoli anul viitor. Capacitatea perlelor de basm „Sentimentele se transmit prin intermediul eului medic“, a scris unul dintre elevii bucuresteni, incercind sa comenteze poezia data la testele nationale. In sectorul 2, absolventii de clasa a VIII-a au avut mari probleme de exprimare cind au scris comentariul unui basm studiat. „Au trait fericiti pina s-au istovit“, „fiindca era educat, Prislea le-a lasat pe fete sa urce singure pe fringhie“ sau „la batrinete, imparatul naste un fecior“ sint doar citeva perle descoperite de profesori in lucrarile de la limba romana. In sectorul 4 , unul dintre elevi a uitat ca printre semnele de punctuatie se numara si punctul: „Aceste basme populare au alaturi de el o melodie adecvata, sint cintate si au un rol educativ pentru noua generatie, sentimentul de patriotism este extrimat des in astfel de scrieri, prin care noua generatie este sfatuita sa apere tara, frumusetile ei si cel mai valoros lucru pentru haiduci, libertatea, viata la munte, printre frumusetile naturii, unde tehnologia nu a pasit“.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea