Social

Gorzo catre politicieni: "Astept sa muriti"

„ Urban Kiss “, spectacolul de dans realizat de Razvan Mazilu , acompaniat de Gorzo si de Gontz, amesteca formele de expresie si se remarca printr-o noua abordare coregrafica. Intregul spectru al complexelor si frustrarilor urbane este intens exploatat in ultimul spectacol marca Razvan Mazilu care a avut duminica seara premiera la Teatrul National de Opereta „Ion Dacian“. Spectacolul „Urban Kiss“ este „un protest urban, o revolta in fata absurdului lumii contemporane, in fata societatii ca sistem de ingradire, de limitare a libertatii individului“, in cuvintele dansatorului si coregrafului Razvan Mazilu. Povestea este un cliseu in sine: „El“, personajul principal, este strivit de oras si societate si salvat de dragoste, dupa un drum initiatic la capatul caruia se produce minunea. Povestea este redata in doua parti, prima numindu-se „Marele Oras“, iar a doua „Iubirea, drumul spre lumina“. Saracia conceptuala este insa usor de trecut cu vederea datorita coregrafiei iesite din tipare si sustinerii spectacolului de catre doi artisti, Dumitru Gorzo si Daniel Gontz, care i-au dat o dimensiune interdisciplinara (prin asocierea mai multor forme de expresie - arta plastica si video) si multimedia (datorita proiectiilor video). „Il consider cel mai bun spectacol realizat de Razvan Mazilu“, declara criticul Liana Tugearu, subliniind faptul ca „este primul realizat integral cu dansatori, iar scenariul, regia, coregrafia ii apartin suta la suta lui Mazilu“. Daniel Gontz, autorul benzilor video care acompaniaza prestatiile dansatorilor, a explicat pentru Cotidianul: „Sint foarte dispersate, rupte, fiecare cu propria poveste, lume si stilistica a imaginii. Asta incepind cu «found footage», de exemplu imagini trase pe 8 milimetri in anii ’70, si pina la unele care se cumpara la kilogram pentru benzi de nunti, cu trandafiri, porumbei, baloane si inimioare. Singurul lucru live este iesirea actorilor de pe scena, transmisa in direct de catre camerele de securitate ale Teatrului de Opereta“. Artistul Dumitru Gorzo a instalat, in foaierul Teatrului de Opereta, 102 cruci de fier cu imaginea celor mai cunoscute vedete din toate domeniile, dar predominant din showbiz, colate cu numele celor mai cunoscuti politicieni romani . Pentru a intra in sala si implicit in povestea urbana de dragoste, spectatorul era mai intii obligat sa treaca prin acest cimitir. Mesajul artistului pentru cei ale caror nume sint trecute pe cruce e simplu: „Astept sa muriti“, iar lucrarea insoteste spectacolul mai mult ca un comentariu, fara sa-l ilustreze. „Neregasindu-ma in povestea cu urbanul, care mi se pare inconsistenta, si avind o atitudine critica fata de povestile de dragoste care mi se par uzate, am ales o abordare colaterala care se vrea si un contrapunct la ce se intimpla pe scena“, explica Gorzo. Cealalta interventie scenografica a artistului, care a constat in introducerea pe scena a unui colaj de lucrari pe teme erotice, a avut functie ilustrativa punctuala si era rupta de contextul interventiei din foaier. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea