Social

Firmele de maxi-taxi si-au impartit frateste traseele

Licitatia de atribuire a traseelor de maxi-taxi din Capitala s-a transformat in negociere cu o singura sursa, din lipsa de oferte. Pentru a doua runda de licitare a celor 17 trasee de maxi-taxi din Bucuresti, organizata ieri la primarie, s-au prezentat aceleasi societati cu aceleasi oferte ca la prima etapa, din 20 iunie. S-au depus oferte doar pentru 11 trasee, dintre care zece au fost ofertate de o singura firma sau asociatie de firme. Prima runda a licitatiei fusese suspendata tocmai pe motivul ca a existat o singura oferta pe traseu. „Asa este legea. La prima licitatie nu se ia in considerare daca este o singura oferta. La a doua se poate face prin negociere cu o singura sursa. Pe de alta parte, acum urmeaza analizarea ofertei tehnice. Vom vedea la sfirsitul lunii daca sint eligibili sau nu“, sustine Stefan Pirpiliu , directorul Departamentului de Transport din cadrul Primariei Capitalei. Comparind prima oferta din iunie cu cea depusa ieri, se vede clar ca, in sapte cazuri, aceeasi firma care s-a inscris prima oara singura pe un traseu s-a inscris si a doua oara, tot singura. Numai ca, de data aceasta, primaria e obligata sa ii ia in considerare oferta. Singurul traseu pentru care au licitat doua firme e linia 703, care face legatura intre Unirii si cartierele Berceni si Dristor. De asemenea, traseele care n-au prezentat interes de prima data nici ieri n-au fost ofertate. Nord-vestul Capitalei, fara maxi-taxi Societatile care au depus ofertele nu au fost interesate de zonele periferice ale cartierelor Chitila, Bucurestii Noi, Baneasa, Drumul Taberei si Militari. Municipalitatea va organiza o noua licitatie pentru atribuirea acestor trasee pina la sfirsitul acestei luni, potrivit directorului Directiei Transporturi si siguranta Circulatiei, Gheorghe Udriste . Conform ofertelor depuse la licitatia de miercuri, microbuzele maxi-taxi vor circula numai la periferia cartierelor Colentina, Pantelimon, Dristor, Berceni si Rahova, acoperind doar zonele din sudul si estul Capitalei. Bucurestenii vor plati 1,2 lei pentru o calatorie intre Piata Obor si un hipermarket situat in apropiere de localitatea Voluntari (linia 701). Pentru acelasi traseu, abonamentul lunar va costa aproape 70 de lei, potrivit ofertei depuse. Pentru a circula cu microbuzul la periferia cartierului Rahova, intre Ferentari - Piata Rahova - Prelungirea Ghencea (liniile 707, 708, 709 si 710), bucurestenii vor plati 1,2 lei pentru un bilet si 40 de lei pentru un abonament lunar, conform ofertei depuse de firmele asociate. Pe liniile 715, Colentina, si 717, Berceni, o calatorie cu microbuzul maxi-taxi va costa un leu, iar un abonament lunar 40 de lei. O calatorie intre complexul studentesc Regie si Piata Progresul (linia 716) va costa 1,5 lei, iar un abonament lunar 70 de lei, potrivit ofertei depuse. Aceleasi preturi pentru un bilet si un abonament lunar vor fi percepute bucurestenilor care vor circula la periferia cartierului Dristor (linia 705). Licenta prelungita de Videanu Licitatia de maxi-taxi trebuia finalizata inca de acum o luna, data in care autorizatiile societatilor de maxi-taxi care circula prin Capitala au expirat. Circulatia microbuzelor ar fi trebuit suspendata in Bucuresti incepind cu luna iunie, potrivit noului regulament de functionare a acestui serviciu in Capitala, votat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB). Consiliul a decis insa, dupa o sedinta „de indata“ convocata de primarul general Adriean Videanu, prelungirea valabilitatii licentelor de circulatie ale microbuzelor maxi-taxi pe vechile rute, insa nu mai tirziu de 31 iulie.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea