Social

Engleza, predata ca acum 25 de ani

Desi manualele de limbi straine s-au mai schimbat pe ici, pe colo, tehnicile de predare ale profesorilor au ramas mult in urma fata de ale celorlalte tari UE

Chiar daca engleza este in programa scolara inca din clasa I, eficienta studierii ei la clasa este foarte scazuta. Asa se face ca, in ciuda faptului ca stim foarte multe cuvinte din vocabularul englez, avem dificultati cand vine vorba de purtarea unui dialog in aceasta limba. De fapt, nu stim bine nici o limba straina , desi scoala ar trebui sa ne formeze aceste competente, avertizeaza specialistii.

O explicatie a faptului ca elevii nu acumuleaza prea multe cunostinte la orele de limbi straine este aceea ca invatamantul primar romanesc, momentul "zero" in formarea vocabularului specific unei limbi straine, a ramas ancorat in mentalitatile de dinainte de ’89, sustine Mihai Ganj, managerul International House Bucuresti, filiala uneia dintre cele mai prestigioase institutii educationale din Marea Britanie.

Un barometru realizat de aceasta institutie arata ca, in Romania, "sistemul actual de pregatire a profesorilor de limbi straine este lipsit aproape in totalitate de practica predarii efective la clasa, urmata de sesiuni de feed-back".

O alta problema ar fi ca predarea limbilor straine in cazul claselor I-IV se face in continuare in grupe formate dintr-un numar foarte mare de copii (24-28). "Carentele sistemului romanesc de predare devin evidente in momentul in care apar contacte profesionale cu persoane educate dupa normele Uniunii Europene (UE)", a explicat Mihai Ganj.

Copiii, bulversati de tehnicile de predare

Diana Ionita, conferen­tiar dr la Catedra de Limbi Straine, Universitatea Bu­curesti, sustine insa ca, in tara noastra, planul de invatamant urmat de viitorul profesor este "flexibil si adecvat".

Este vorba de un modul intitulat "Metodica predarii limbii engleze", desfasurat pe parcursul semestrului al doilea din anii II si III de studiu, si care pregateste profesori de limba engleza pentru nivelul primar, gimnazial si liceal. "Metoda urmata este cea a «pasilor marunti», studentilor li se explica cadrul teoretic, apoi li se ofera modele si sarcini de lucru in echipa.

Astfel, se urmareste dobandirea unor capacitati psiho-pedagogice centrate pe elev, pornind de la diferentele de varsta, nivel si personalitate", ne-a explicat conf. dr. Ionita.

Aceasta a caracterizat metodologia predarii limbii straine ca fiind "eficienta", lucru care insa nu se reflecta in realitatea scolara, unde elevul acumuleaza mai degraba cunostinte cantitative, si nu calitative.

In plus, profesorii de engleza de la clasa se schimba foarte des. "Intr-un semestru de scoala, clasa unde invata copilul meu a avut doi profesori.

Fiecare a venit cu propria tehnica de predare, care l-a bulversat, ajungand sa uite chiar si putinele notiuni pe care le avea. Lectiile nu sunt predate intr-o ordine logica, iar copiii nu primesc teme pentru acasa , care sa-i ajute sa-si exerseze vocabularul", ne-a spus Rodica I., mama unui elev de clasa a VI-a din Capitala.
Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea