Social

Doar jumatate din romani ar vota la 25 noiembrie

52 la suta din cetateni intentioneaza sa se prezinte la alegerile pentru desemnarea reprezentantilor Romaniei in Parlamentul European, programate la 25 noiembrie. Rezultatele unui sondaj CURS, dat publicitatii ieri, la Consiliul National al Audiovizualului , releva si faptul ca 26 la suta din romani nu vor sa voteze la acest scrutin, iar 22 la suta sunt nehotarati. Campania electorala din anul 2009 pentru alegerea presedintelui tarii, dar si cea pentru desemnarea primarilor si consilierilor, de anul viitor, suscita interesul a 40% din romani, in vreme ce 38% si-au manifestat deja preocuparea pentru scrutinul parlamentar. Cei chestionati sustin ca sursa lor principala de informare politica este televiziunea. Numai 2% din intervievati se orienteaza exclusiv dupa rezultatele sondajelor de opinie atunci cand decid cu cine sa voteze. Interes scazut pentru politica Potrivit studiului realizat de CURS, 39% din romani sunt interesati in mica masura de politica, iar 38% sunt interesati in foarte mica masura sau deloc de acest domeniu. Atat in prezent, cat si in 2004, interesul „mare si foarte mare" fata de politica este recunoscut doar de 21%, respectiv 22% din cetateni. De remarcat ca, atunci cand repondentul este intrebat direct despre interesul fata de viitoarele campanii pentru alegerile locale, parlamentare si prezidentiale, ponderea celor „interesati" si „foarte interesati" creste. Preocuparea fata de alegerile pentru Parlamentul European era in septembrie 2007 mai redusa, procentul celor „interesati" si „foarte interesati" ajungand la 37%. Temele sociale domina campaniile Populatia asteapta in campaniile electorale dezbateri si solutii pe tema cresterii nivelului de trai, a sanatatii, a educatiei si a situatiei tinerilor. Alte aspecte urmarite sunt siguranta cetatenilor, rata somajului, locurile de munca si combaterea coruptiei. In plan secund apar subiecte precum reforma, privatizarea, integrarea europeana si politica externa. Pe ultimele locuri, ca interes, se situeaza programele partidelor politice. Desi 48% din romani erau decisi cu cine vor vota inca dinainte de campanie, atentia acordata dezbaterilor electorale este semnificativa. Televiziunea constituie principala sursa de informare politica pentru aproximativ 80% din electorat . Radioul, ziarele si prietenii sunt factori care influenteaza, la randul lor, optiunile oamenilor, constituind sursa principala de informare pentru 5-6% din populatie. Studiul CURS are o marja de eroare de +/-2,2%. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea