Social

#ajutor inmormantare #inmormantare

De ce acte ai nevoie ca sa obtii ajutorul de inmormantare de la primarie/stat?

In momentul in care avem parte de nefericitul eveniment al unui deces in viata noastra, este de necontestat faptul ca durerea si tristetea ne coplesesc si simtim ca si cum nimic nu ne mai poate ajuta. In plus, cand ne gandim la toate aspectele care trebuie luate in considerare pentru organizarea inmormantarii, a parastaselor si a formalitatilor necesare, se prea poate sa ne simtim coplesiti de situatie.

Un mod prin care va puteti alina macar grijile financiare care vin la pachet cu toate aspectele organizationale este prin solicitarea unui ajutor de inmormantare. In continuare va vom prezenta pasii necesari pe care trebuie sa ii urmati si cum sa aveti un dosar complet de acte pentru ajutorul de inmormantare. 

Cine primeste ajutorul de inmormantare

Ajutorul de deces se acorda in cazul decesului asiguratului, pensionarului, sau al unui membru de familie care nu era asigurat sau pensionar la data decesului. Ajutorul de deces se achita unei singure persoane care poate fi, dupa caz: sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul sau oricare persoana care dovedeste cu acte ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces, daca nu exista alta solicitare din partea persoanelor mentionate anterior.

Acest ajutor de deces este acordat de catre Casa Teritoriala de Pensii, in maximum 3 zile lucratoare de la momentul solicitarii. In cazul in care persoana decedata era somera (sau un membru al familiei acesteia), sporul se elibereaza de catre institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj. 

Acte necesare

Exista mai multe situatii stipulate prin lege in ceea ce priveste situatia decedatului si actele pe care urmasul trebuie sa le puna la dispozitia institutiilor statului pentru a beneficia de ajutorul de deces.

In cazul in care decedatul era pensionar:

  1. cerere pentru acordarea ajutorului de deces; 
  2. cupon pensie decedat; 
  3. certificat de deces (original si copie); 
  4. dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces, inclusiv declaratie a solicitantului ajutorului de deces; 
  5. actul de identitate al solicitantului (copie); 
  6. acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar (copie).

In cazul in care decedatul era asigurat in sistemul public de pensii:

  1. cerere pentru acordarea ajutorului de deces (care se completeaza la ghiseul institutiei)
  2. certificat de deces (original si copie); 
  3. dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces, inclusiv declaratie a solicitantului ajutorului de deces;
  4. actul de identitate al solicitantului (copie);
  5. acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar (copie);
  6. calitatea de asigurat in sistemul public de pensii, la data decesului, va fi verificata de catre institutie. 

In cazul in care decedatul nu a avut un drept propriu de asigurari sociale, dar un membru de familie (sot/sotie, fiu/fiica, parinte, bunic/a) era asigurat in sistemul public de pensii: 

  1. cerere pentru acordarea ajutorului de deces;
  2. certificat de deces (original si copie); 
  3. dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces, inclusiv declaratie a solicitantului ajutorului de deces;
  4. actul de identitate al solicitantului (copie);
  5. acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar (copie);
  6. calitatea de asigurat in sistemul public de pensii al membrului de familie, la data decesului, va fi verificata de catre institutie.

Unde se depune dosarul pentru ajutorul de inmormantare

Cuantumul ajutorului de deces se stabileste anual prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat si nu poate fi mai mic decat valoarea castigului salarial mediu brut.

Ajutorul de deces se achita in termen de 3 zile lucratoare de la solicitare de catre:

  • casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului respectiv al unui membru de familie al acestuia;
  • institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia.

Pentru a veni in ajutorul dumneavoastra, firma de pompe funebre LuciFlor va pune la dispozitie o lista completa de acte pentru eliberarea atat a unui ajutor de inmormantare, cat si pentru eliberarea certificatului de deces. In cazul in care aveti nevoie de mai multe detalii despre actele necesare, institutiile care se ocupa cu gestionarea lor in fiecare sector din Bucuresti, dar si despre pachetele funerare pe care vi le punem la dispozitie, nu ezitati sa ne contactati. Suntem aici pentru ca impreuna sa putem gasi toate solutiile eficiente si in conformitate cu cerintele dumneavoastra.

FOTO: canva.ro

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea