Social

Cumetria public-privat se vede la şosea

Intersecţiile şi arterele principale din sectorul 1 sunt împanzite de cateva luni încoace de panouri publicitare noi, altfel decat ne-am obişnuit să vedem prin Bucureşti. Stalpi rotunzi, înalţi de doi metri, coloane cu trei feţe de afişaj şi panouri luminate au fost montate în Piaţa Romană, Piaţa Victoriei, Piaţa Revoluţiei, adică în cele mai aglomerate locuri din Capitală, ravnite de orice operator de publicitate outdoor . Toate aceste corpuri de afişaj aparţin firmei News Outdoor Romania şi sunt autorizate să ocupe acele spaţii, de cele mai multe ori publice, de către şeful Serviciului Publicitate şi Autorizări, din cadrul Primăriei Sectorului 1, Răzvan Munteanu, fost angajat al companiei în cauză. În plus, el este şi finul directorului aceleiaşi companii de publicitate stradală (outdoor), Cristian Popescu. Conflict de interese ? "Da, am lucrat doi ani şi jumătate la News Outdoor, dar faptul că acum există un parteneriat public-privat între Primăria Sectorului 1 şi firma unde am fost director de dezvoltare nu înseamnă conflict de interese", explică Răzvan Munteanu, şeful Serviciului Publicitate şi Autorizări, de la Primăria Sectorului 1. El a adăugat că nici faptul că şi soţia lui, Elvira Munteanu, care este directorul general al altei firme de outdoor, Affichage, nu are vreo importanţă pentru statutul lui într-o instituţie publică. Cu toate acestea, reprezentanţii firmelor concurente de pe piaţa publicităţii stradale spun că lor li se refuză eliberarea certificatelor de urbanism şi ale autorizaţiilor de construcţie pentru plantarea panourilor în primul sector tocmai pe acest motiv. "Le-am dat nişte locuri ca să fie un exemplu" Tot ei spun că locaţiile respective sunt cele mai vanate, pentru că se obţin cele mai bune venituri, de ordinul miilor de euro lunar. În replică, Munteanu susţine că este "presat zilnic de o mulţime de proiecte şi propuneri din partea multor companii de profil, care vin însă cu oferte slabe calitativ", motiv pentru care i-a "susţinut doar cu un cadru legal" pe foştii colegi de la News Outdoor. "Nu există niciun parteneriat între Primăria Sectorului 1 şi vreo firmă de publicitate stradală sau, cel puţin, aşa ştiu eu", declară edilul sectorului, Andrei Chiliman . El adaugă însă că "am permis să se monteze aceste coloane şi panouri mai speciale, pentru că arată foarte civilizat şi le-am dat nişte locuri ca să fie un exemplu pentru celelalte firme". Deja este o pildă în domeniu, News Outdoorul, alături de Affichage, deţinand aproape 80% din totalul de amplasamente din Romania. Iar Chiliman şi-a arătat în plus recunoştinţa faţă de directorul News Outdoor, Dierk Zeigert, fostul şef al omului din primărie, la dineul de gală organizat cu ocazia împlinirii a 80 de ani de la descentralizarea locală. Medalia şi diploma i-au fost oferite pentru "contribuţia adusă la transformarea sectorului 1".

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea